Rijk is verantwoordelijk voor basisinfrastructuur zeehavens

SANDERS, ZEILSTRA EN PARTNERS

Rijk is verantwoordelijk voor basisinfrastructuur zeehavens

PERSBERICHT

Werkgroep Financiering van de Nationale Havenraad: Rijk is verantwoordelijk voor basisinfrastructuur zeehavens

Om de concurrentiepositie van de zeehavens op peil te houden, moet de basisinfrastructuur door de overheid worden gefinancierd. Dat stelt de Werkgroep Financiering van de Nationale Havenraad (NHR), onder voorzitterschap van NHR-lid en Deltalinqs-voorzitter mr. N.J. Westdijk, in een rapport dat woensdag 14 november werd gepresenteerd.

De basisinfrastructuur (bruggen, sluizen, zeeweringen, landaanwinning, achterlandverbindingen e.d.) wordt tot nu toe in Nederland en in de buurlanden door de overheid betaald. De ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen