Geen financiële schade in India veroorzaakt door Tara Varma

GroenLinks Tweede-Kamerfractie Nieuwsbrief 15 november 2001 11:26

Geen financiële schade in India door niet nakomen toezeggingen door Tara Varma

(15 november 2001)

Dit is de conclusie van het onderzoek dat ICCO in opdracht van GroenLinks - met medewerking van de Ninash Foundation - heeft uitgevoerd naar de Indo International School in Dundlod, India. Aanleiding voor dit onderzoek was het niet nakomen van financiële toezeggingen door Tara Varma.

ICCO concludeert dat de Indo International School in Dundlod kwalitatief goed onderwijs biedt. Het is een jonge organisatie, waarvan de aktiviteiten vooralsnog bescheiden zijn. Het niet nakomen van de financiële toezeggingen door Tara Varma zijn wel als 'een koude douche' ervaren door staf als doelgroep van de Indo International School.

Alhoewel GroenLinks in formele zin geen verantwoordelijkheid draagt voor het niet nakomen van de toezeggingen gedaan door Tara Varma, zijn wij van oordeel dat dit projekt steun verdient. Ook al is er geen sprake van aantoonbare schade, toch willen wij een gebaar maken en zullen een bedrag van fl. 10.000,- ter beschikking stellen, dat aangewend kan worden voor voorzetting en uitbreiding van de aktiviteiten van de Indo International School.

Farah Karimi

Klik hier voor het volledige rapport van ICCO www.groenlinks.nl/partij/2dekamer/publikaties/BevindingenvanICCO.doc