Onderzoek naar kandidaatstelling pvda in amsterdam Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 15-11-2001

De kandidaatstelling in Zuid-Oost

Het PvdA-bestuur heeft een speciale adviescommissie ingesteld die de kandidaatstelling in Amsterdam Zuid-Oost gaat onderzoeken. Deze commissie, bestaande uit de Eerste-Kamerleden Erik Jurgens en Ing Yoe Tan, heeft in een tussenrapportage op 14 november geadviseerd in ieder geval de collectief als PvdA-lid aangemelde personen vooralsnog niet als lid te beschouwen, omdat niet vaststaat of zij uit vrije wil lid zijn geworden. Zij hadden dan ook geen stemrecht op de afdelingsvergadering die deze avond wordt gehouden over de kandidatenlijst voor de deelraadsverkiezingen op 6 maart 2002.

Het partijbestuur heeft dit advies overgenomen en verzoekt ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen