Politiebericht Groningen (middageditie)

Korps: Groningen, plaats: Diverse 16-11-2001
Politiebericht Groningen (middageditie) Vrijdagmiddag 16 november 2001

Dagelijkse berichten

Klein Ulsda: snelheidsovertreder raakt rijbewijs kwijt De politie heeft vrijdagmiddag het rijbewijs van een 18-jarige automobilist uit Groningen ingevorderd na een snelheidsovertreding. De man reed met hoge snelheid in een auto over de A7 in de richting van Nieuweschans. Ter hoogte van Klein Ulsda werd hij opgemerkt door een politiemotorrijder die de snelheid van de automobilist op klokte op ruim 200 km per uur. Bij de grensovergang kon de man worden achterhaald en voldeed hij aan een stopteken. De bestuurder werd meegenomen naar het politiebureau waar proces-verbaal tegen hem werd opgemaakt. In overleg met de Officier van Justitie werd zijn rijbewijs ingenomen. De auto is afgegeven aan de vader van de verdachte.

Meedhuizen: fietser gewond bij ongeval
Een 14-jarige fietser uit Meedhuizen is vrijdagmorgen gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Meedhuizerweg in zijn woonplaats. De jongen fietste in de richting van de Holeweg. Achter hem reed een landbouwvoertuig met voorop een zogenaamde maaikorf. Toen het landbouwvoertuig de jongen passeerde begon hij met zijn fiets te slingeren en werd geraakt door de maaikorf. De knaap kwam te vallen en liep hoofd en armletsel op. Hij is voor behandeling overgebracht naar een ziekenhuis.

Niebert: gewonde bij ongeval
Bij een verkeersongeval op de Halbe Wiersmaweg in Niebert is donderdagavond een 52-jarige man uit Zevenhuizen gewond geraakt. De man zat in de auto bij zijn 22-jarige zoon. Die reed met de auto in de richting van Niebert. Zijn auto kwam nagenoeg frontaal in botsing met een tegemoetkomende auto, bestuurd door een 30-jarige vrouw uit Haulerwijk. Vervolgens belandde de auto van de Zevenhuizer in de links van de weg gelegen sloot. Bestuurder en zijn vader konden zelf uit de auto komen. Het slachtoffer bleek daarna rugklachten te hebben en is voor onderzoek overgebracht naar een ziekenhuis. De bestuurster van de andere auto en haar bij haar in de auto zittende echtgenoot liepen geen letsel op. Beide autos zijn door een berger afgevoerd.

Lauwersoog: illegale dumping grote hoeveelheid autobanden Deze week kwam bij de politie de melding via een medewerker van Staatsbosbeheer binnen dat er een grote hoeveelheid autobanden lag aan de Strandweg in Lauwersoog. Ter plaatste bleek op de laatste parkeerplaats achter Expozee aan de Strandweg zon dertig kubieke meter autobanden gedumpt te zijn. Vermoedelijk is dit met een vrachtwagen gebeurd. De politie heeft geen directe aanwijzingen wie de banden gestort heeft en vraagt eventuele getuigen om informatie over de illegale storting. Mensen die informatie hebben kunnen zich melden via 0900 8844 (30 c/m) bij het politiebureau in Bedum, afdeling Milieu.

Groningen: aanrijding Beneluxweg; bestuurder wit busje gezocht Een 82-jarige automobilist uit Groningen kwam vrijdagmiddag rond 12.30 uur op de Beneluxweg in botsing met een 59-jarige plaatsgenoot. Beide autos botsten door een rijstrookverandering en er ontstond blikschade. Door onenigheid over de oorzaak van de aanrijding is de politie op zoek naar de bestuurder van een wit busje die de aanrijding gezien heeft. De bestuurder of andere getuigen worden verzocht zich te melden bij basiseenheid Oost, via 0900 8844 (30 c/m)

Groningen: twee mannen aangehouden voor openlijke geweldpleging De politie hield vrijdagochtend twee mannen, 20 en 21 jaar uit Assen, aan voor openlijke geweldpleging. De Assenaren raakten op de Werkmanbrug in gevecht met een aantal andere mannen waarbij een van de mannen gezichtletsel opliep en naar het ziekenhuis werd gebracht. De beide verdachten zijn na verhoor met een proces-verbaal op vrije voeten gesteld.

Groningen: poging overval op taxichauffeur
Na een taxiritje vanaf de Grote Markt naar de Loopplank werd de 27-jarige chauffeur vrijdagmiddag bedreigd door zijn 27-jarige klant uit Groningen. De man deed een greep naar de portemonnee van de chauffeur en begon aan het stuur te trekken. De chauffeur gaf volop gas en kwam op de Kluiverboom agenten tegen die de man aanhielden. Hij verzette zich tegen zijn aanhouding en werd naar het bureau gebracht en verhoord.

Groningen: verlichtingscontrole
Vrijdagochtend werden op het Damsterdiep fietsers en bromfietsers gecontroleerd op verlichting. Van de 74 fietsers reden er 11 zonder licht. Alle 11 gecontroleerde bromfietsers voerden verlichting. Regiopolitie Groningen controleert zeer regelmatig op de verlichting bij (brom)fietsen en heeft de doelstelling dat in het voorjaar van 2001 85 procent van de (brom)fietsen de juiste verlichting voert.

Inlichtingen, Afdeling Communicatie, 0900 - 8844 (30 c/m)