Avocent breidt DS-serie uit en biedt 24/7 beheer van servers

16 november

AVOCENT BREIDT DS-SERIE UIT EN BIEDT NU 24/7 BEHEER VAN SERVERS EN

NETWERKAPPARATUUR

Nieuwe DSR-serie combineert kracht van digitale en analoge technologie met DSView-applicatie voor point-and-click serverbeheer, vanaf iedere locatie

Avocent Corporation (NASDAQ: AVCT) heeft onlangs de uitbreiding van haar DS-serie bekend gemaakt. Drie nieuwe KVM-switches zorgen nu voor toegang tot en beheer van meerdere data center devices voor middelgrote en grote ondernemingen. Avocent's nieuwe DSR-serie combineert krachtige digitale en analoge technologie met Avocent's DSView software-applicatie, voor toegang tot en beheer van servers, vanuit het Network Operating Center (NOC) of vanaf iedere willekeurige locatie ter wereld. De DSR-serie van Avocent bestaat uit de DSR1161, DSR2161 en DSR4160 voor een flexibel en uitbreidbaar beheer van maximaal 16 aangesloten servers per switch.

DSR-serie biedt flexibele servertoegang en -beheer Naast Avocent's innovatieve TCP/IP connectiviteit over standaard Ethernet netwerken, biedt Avocent's OSCARÒ GUI on-screen display direct toegang tot de servers in het rack.
De kleine 1U DSR produkten van Avocent zijn speciaal ontworpen voor 19" rack-omgevingen waar ruimte schaars is en 24/7 serverbeheer van vitaal belang. Iedere DSR switch biedt aansluitmogelijkheden voor 16 servers. Wanneer de apparaten worden aangesloten met Avocent's DSRIQ-kabel wordt, door het efficiënte gebruik van CAT 5 kabels, de wirwar van kabels voor ieder apparaat aanzienlijk verminderd.

"Klanten zijn nu meer dan ooit op zoek naar flexibele oplossingen waarmee ze op de verschillende locaties een goede balans kunnen aanbrengen in het aantal en het niveau van IT-medewerkers," zegt Stephen Thornton, President en CEO van Avocent. "Avocent heeft altijd krachtige hardware KVM-oplossingen voor serverbeheer aangeboden. Nu voegen we daar met onze DSR-apparatuur een aantal nieuwe oplossingen aan toe."

"Wereldwijde toegang tot meerdere servers blijkt voor steeds meer bedrijven een van de belangrijkste succesfactoren," zegt Lloyd Cohen, IDC's Director of Worldwide Market Analysis. "De voordelen voor wat betreft de afname van de server downtime en gedistribueerd IT-beheer zijn evident. De nieuwe DSR-serie van Avocent is een logische opvolger van de digitale KVM-leiders. Ze maken wereldwijde toegang tot en beheer van servers mogelijk en praktisch voor een grotere groep data center omgevingen."

DSView - WindowsÒ applicatie centraliseert beheer van meerdere servers en apparaten
DSView is de kern van ieder produkt in de DS-serie - het is een Windows applicatie die 'point-and-click' beheer biedt van ieder op de DS-Serie aangesloten apparaat. DSView maakt gebruik van industriestandaard TCP/IP (Ethernet) verbindingen en DES encryptie. Met DSView kunnen IT-beheerders eenvoudig problemen opsporen in een server, of deze zelfs rebooten, vanaf hun NOC, hun desktop of een willekeurige locatie, over standaard TCP/IP verbindingen.

"Onze complete DS-serie centraliseert het beheer van meerdere servers en netwerkapparaten via één standaard Windows-interface," aldus Gary Johnson, Senior Vice President of Global Sales and Marketing. "We bieden een oplossing voor het beheersen van de kosten van het beheer van kritische netwerkapparatuur. Klanten kunnen met onze DSR-serie hun downtime beperken, hun responstijd verbeteren en de reistijd naar de NOC of het "lights-out" data center tot een minimum beperken."

KVM OVER IPÔ
De DSR-serie is voorzien van Avocent's KVM OVER IPÔ technologie waarmee de analoge signalen van toetsenbord, monitor en muis worden vastgelegd, daarna geconverteerd naar TCP/IP, en tot slot gecomprimeerd zodat ze veilig en snel over TCP/IP kunnen worden verzonden. Door de exclusieve compressietechnologie van Avocent gebruiken de signalen slechts een fractie van de netwerkbandbreedte die de producten van andere KVM-fabrikanten nodig hebben, waardoor er optimale prestaties voor drukke datanetwerken geleverd kunnen worden.

Over Avocent
Avocent is een wereldwijd toonaangevende leverancier van apparatuur die de operators van datacentra ondersteunt bij het beheer van hun voortdurend groeiende server farms. De operators wordt via het Internet real-time toegang geboden tot elk van hun computers, waar ook ter wereld, zonder dat hiervoor speciale hardware of software op deze computers hoeft te worden geïnstalleerd. Avocent is in 2000 voortgekomen uit de fusie tussen de toonaangevende industrie-innovators Apex, Inc., en Cybex Computer Products Corporation. Het hoofdkantoor van Avocent is gevestigd in Huntsville, Alabama (VS), maar het bedrijf heeft ook vestigingen in Redmond, Washington (VS); Sunrise, Florida (VS); Chelmsford, Massachusetts (VS); Shannon, Ierland; Londen (GB); Steinhagen en München, Duitsland; Tokyo, Japan; en Singapore. Voor meer informatie over Avocent en de producten van het bedrijf kunt u een bezoek brengen aan de Website van het bedrijf op www.avocent.com of www.avocent.com

Toekomstgerichte uitspraken
Dit persbericht bevat uitspraken die toekomstgericht van aard zijn, zoals gedefinieerd in de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Hierbij gaat het om uitspraken die betrackking hebben op mogelijkheden in de markt, productontwikkeling, activiteiten op het gebied van engineering en design, en de beschikbaarheid en toepassingsmogelijkheden van producten. Deze toekomstgerichte uitspraken zijn onderhevig aan risico's en onzekerheden die er toe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten aanzienlijk kunnen verschillen van de gedane uitspraken, inclusief de risico 's die verbonden zijn aan de introductie en ingebruikneming van een nieuw product, risico's die verbonden zijn aan inspanningen op het gebied van productontwerp, en risico's die verbonden zijn aan de afhankelijkheid van een beperkt aantal leveranciers van componenten en single-source componenten. Andere factoren die er toe kunnen leiden dat de operationele en financiële resultaten afwijken van de gedane uitspraken zijn beschreven in Avocent's jaarrapport op Formulier 10-K dat is vastgelegd bij de Securities Exchange Commission op 27 maart 2001. Andere risico's kunnen in een later stadium worden beschreven in andere rapporten die bij de SEC zullen worden vastgelegd. Avocent wijst elke verantwoordelijkheid van de hand om de resultaten openbaar te maken van enigerlei herzieningen met betrackking tot toekomstgerichte uitspraken als gevolg van gebeurtenissen of omstandigheden die plaatsvinden na de publicatiedatum van genoemde documenten of als gevolg van onvoorziene gebeurtenissen.

-einde-

Avocent, het Avocent logo en KVM OVER IP zijn handelsmerken van Avocent Corporation. OSCAR is een geregistreerd handelsmerk van Apex Inc. Alle overige handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars. ###

Contactpersonen voor de media:
Ronald Hendriks
Avocent Corporation