Politieberichten Hollands Midden

Afkomstig van: Verboon, Yvette
Datum: 16 november 2001

Bedrijfsinbraak Hillegom (D1)
Bij een bedrijfsinbraak aan de Passage werd op vrijdag 16 november een geldbedrag weggenomen. Vermoedelijk werd de inbraak gepleegd tussen 05.45 uur en 06.15 uur. Men wist het pand binnen te komen door het raam van de deur in te gooien. De politie stelt een onderzoek in.

Vlam in de pan Oegstgeest (D2)
In een keuken van een woning aan de Van Assendelftstraat is op vrijdag 16 november omstreeks 13.00 uur een brand ontstaan. De bewoonster was in de woonkamer toen zij rook ontdekte in de woning. In de keuken had een pan die op vuur stond vlam gevat. De vrouw verliet de woning met haar dochter en riep buiten de hulp in van buren en werklieden. Deze wisten de brand snel te blussen. De ter plaatse gekomen brandweer verrichte nader bluswerk. Naast schade aan keukenapparatuur was er in de woning ook rook-, roet- en waterschade.

Eenzijdig verkeersongeval Leiderdorp (D3)
Een 36-jarige automobilist uit Leiden is op vrijdag 16 november omstreeks 04.40 uur betrokken geraakt bij een eenzijdig ongeval. De automobilist reed over de Provincialeweg N445 vanuit de richting Roelofarendsveen in de richting van Leiderdorp. Door nog onbekende oorzaak kwam de automobilist in de berm en kwam achterwaarts tegen een boom tot stilstand. De automobilist werd met onbekend letsel overgebracht naar het LUMC.

Brand in woning Leiden (D4)
Op vrijdag 16 november omstreeks 11.00 uur heeft in een woning aan de Obrechtstraat een brand gewoed. De ter plaatse gekomen brandweer bluste de brand. Het is nog onbekend wat de oorzaak is van de brand. De bewoonster is ter controle overgebracht naar het LUMC.

Verdachten poging roof collectebus aangehouden Voorschoten (D4)
De politie heeft twee jongens van 16 en 19 jaar aangehouden op verdenking van poging roof van een collectebus uit de handen van een collectant. Een 20-jarige collectant uit Vooschoten wist op zaterdag 3 november rond 17.00 uur op de Aletta Jacobsplantsoen te voorkomen dat een straatrover ervan doorging met de collectebus. De collectant vermoedde tijdens het fietsen dat een achter hem rijdende snorfietser het gemunt had op zijn collectebus. Dit bleek zo te zijn. De nog onbekende snorfietser pakte de draagriem van de bus. Door deze goed vast te houden brak de riem en daarna viel de bus op straat. De snorfietser ging er vervolgens als een haas vandoor. De politie hield de 16-jarige bestuurder van de snorfiets en zijn 19-jarige bijrijder deze week aan. De verdachten, afkomstig uit Voorschoten, zijn inverzekeringgesteld.

(Poging ) diefstal uit bedrijf Ter Aar (D5)
Vermoedelijk omstreeks 03.40 uur op vrijdag 16 november werd in drie bedrijven aan het Lindenplein geprobeerd in te breken. In twee van de bedrijven is het gebleven bij een poging. In de derde zaak werd een geldbedrag weggenomen.

--- einde berichten ---

Politie Hollands Midden