Verkeerscontrole in Amersfoort

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 16-11-2001

Politieberichten district Eemland zuid, 08.35 uur
Verkeerscontrole

AMERSFOORT Op de Paladijnenweg werd donderdagmorgen een verkeerscontrole uitgevoerd. In twee uur tijd werden 100 voertuigen gecontroleerd. Voor drie bestuurders werd een bekeuring uitgeschreven voor het niet dragen van de autogordel. Op de van Galenstraat werd later in de middag ook gecontroleerd. Hier hadden 22 bestuurders geen gordel om. Zij kregen een bekeuring van 90,=. Een bromfietsbestuurder kon geen certificaat tonen en kreeg een bekeuring.

Illegale vreemdelingen

AMERSFOORT De hield donderdagmorgen een controle op de vreemdelingenwet bij een woning aan de Meridiaan.

In de woning bevonden zich op het moment van de controle, buiten de hoofdbewoner, vier personen (3 vrouwen en 1 man). Alle personen
-behalve de hoofdbewoner- bleken illegaal in Nederland te verblijven. Na aanhouding werden zij overgedragen aan de vreemdelingenpolitie. De politie onderzoekt nog de werkelijke identiteit van de mensen.