Enterasys verbetert routing voor bedrijfsnetwerken

Datum nieuwsfeit: 16-11-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Enterasys verbetert routing voor bedrijfsnetwerken met nieuwe

HSSI en Serial WAN, ATM (OC-3), FDDI en Fast Ethernet Fiber Modules toegevoegd aan X-Pedition-routingplatform

Woerden, 16 november 2001 - Enterasys Networks, aanbieder van zakelijke communicatie-infrastructuuroplossingen, brengt multilayer routing op een hoger niveau met de introductie van een reeks nieuwe modules voor de X-Pedition modulaire Layer 3-7-routers. Hiermee worden de multilayer-routingmogelijkheden voor bedrijfsnetwerken vergroot. De modules integreren nieuwe technologieen in de Gigabit Ethernet-router - de X-Pedition ER16 - voor een betere beschikbaarheid en hoger prestatieniveau van spraak, video, data en andere geavanceerde toepassingen binnen Wide Area Networks (WAN) en Local Area Networks (LAN).

De modules omvatten ATM/OC-3, WAN (HSSI), WAN (serial), FDDI en Fast Ethernet fiber-modules die zorgen voor een grotere capaciteit. Elke module biedt een uitgebreide reeks toepassingen voor beveiliging, toewijzing van prioriteiten en beheer. Gecombineerd met het huidige Gigabit Ethernet- en Fast Ethernet-aanbod, bieden deze nieuwe modules de meest complete reeks technologie- en mediaverbindingen.

"Door de toevoeging van deze nieuwe modules aan de X-Pedition-productlijn onderstreept Enterasys haar gedrevenheid om een volledig spectrum van modules voor zakelijke gebruikers aan te bieden. Deze varieren van bestaande technologieen tegen concurrerende prijzen tot de nieuwste technologieen op het gebied van Gigabit Ethernet. Veel leveranciers bieden de zakelijke gebruiker geen verbeteringen in bestaande oplossingen, ze richten zich alleen op de nieuwste oplossingen. De productstrategie van Enterasys is gebaseerd op direct inzetbare, goed bruikbare oplossingen", zegt Lauri Vickers, Manager LAN-netwerken bij Cahners In-Stat Group.

Door het stijgende gebruik van videoconferenties, webcasts, bedrijfsintranetten, e-commerce en andere netwerkgebaseerde communicatievormen worden steeds hogere eisen gesteld aan prestatieniveau, efficientie, controle en beveiliging van bedrijfsnetwerken. Dit ongeacht of er gebruik wordt gemaakt van een LAN of een wereldwijde WAN. Bedrijven kunnen met de nieuwe X-Pedition-modules deze belangrijke netwerkdiensten inzetten en hun applicaties ondersteunen, ongeacht de locatie of de technologieën die worden gebruikt.

"Door het nieuwe aanbod van de X-Pedition ER16 bieden we een gevarieerde reeks verbindingsopties aan onze zakelijke gebruikers, vooral voor gebruikers met eisen op het gebied van WANs. De Gigabit- en Fast Ethernet LAN-mogelijkheden van de ER16 worden hierdoor aangevuld. De eindgebruiker heeft nu de beschikking over een flexibele oplossing met een lange levenscyclus", zegt Roy Appelbaum, Vice-President en General Manager Product Marketing, Networking en Storage van Tech Data Corporation.

"Door de nieuwe modules van ER16 beschikken WAN-omgevingen over alle voordelen van de ER16. De investering van gebruikers is hierdoor gewaarborgd. Daarnaast wordt een migratiepad naar nieuwe technologieen geboden. En dit alles in één platform", zegt Bill Naas, Vice-President en General Manager Routing-producten van Enterasys Networks. "Gebruikers kunnen met dit type integratieoplossing elke combinatie van technologieen inzetten, die tegemoetkomt aan hun eisenpakket. Tegelijkertijd profiteren ze van beveiliging, het hoge prestatieniveau en de controle- en beheermogelijkheden van de Enterasys-routing-oplossingen."

X-Pedition ER16
De X-Pedition ER16 is een modulaire Layer 3-router met 16 slots, die een hoogwaardig capaciteitsniveau biedt met hoge prestaties en een complete reeks applicatiediensten. Bedrijfsnetwerken en e-business-bedrijven kunnen met deze router hun netwerken optimaliseren en beheren om zakelijke doelen te verwezenlijken. De ER16 biedt een uitgebreide set geavanceerde applicatiediensten, waaronder toewijzing van prioriteiten, indelen van dataverkeer, multilayer-beveiliging, content-controle en hoge beschikbaarheid. Deze geavanceerde diensten bieden kritische controle van bedrijfsapplicaties als Enterprise Resource Planning (ERP), SAP, database, e-commerce, multimedia en convergentie van spraak, video en data.

Enterasys Networks
Enterasys Networks (NYSE: ETS) is wereldwijd aanbieder van communicatie-infrastructuren aan grote ondernemingen. De netwerkhardware en -software van Enterasys bieden vernieuwende beveiliging, beschikbaarheid en mobiele oplossingen die voorzien in de behoeften van Global 2000-ondernemingen. Deze oplossingen worden gecombineerd met hoogwaardige diensten en ondersteuning. Enterasys is gevestigd in Woerden en heeft haar hoofdkantoor in Rochester, New Hampshire (VS). Bezoek voor meer informatie www.enterasys.com.

Voor meer persinformatie:

Enterasys Networks
Steven Jacobs
Telefoon: 0348 - 486 777
E-mail: (steven.jacobs@enterasys.com)

Lammers van Toorenburg PR
Claire Westerhof / Julia Vonno
Telefoon: 030 - 656 50 70
E-mail: (claire@lvtpr.nl) / (julia@lvtpr.nl)