Deelname Daleen aan Go Purple Solutions van Extreme Networks

Datum nieuwsfeit: 16-11-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Daleen Technologies en Extreme Networks bieden IP-facturatieoplossing aan voor de glasvezelmarkt

16 november 2001 ­ Daleen Technologies Inc. (Nasdaq:DALN), een wereldwijde aanbieder van softwareoplossingen voor het managen van de inkomstenketen voor de jongste generatie service-aanbieders en aanbieders van technologische en bedrijfsoplossingen, en Extreme Networks Inc. (Nasdaq:EXTR), hebben vandaag bekend gemaakt dat Daleen gaat deelnemen aan het Go Purple Solutions Partner Programma van Extreme Networks. Hierdoor kan Daleen haar bereik in de markten voor grote steden, regionale en lange-afstand glasvezeloplossingen verder uitbreiden.

Het Go Purple Solutions Partner Programma is speciaal ontwikkeld om de producten van Extreme te integreren met die van brancheleiders zoals Daleen en om haar breedbandoplossingen verder te optimaliseren. Met behulp van het programma kunnen de partners nieuwe markten betreden met interoperationele oplossingen, hun omzet verhogen via referentieverkopen en hun merkbekendheid en zichtbaarheid in de markt vergroten.

Extreme Networks heeft onlangs tijdens de TeleManagement World trade show in Las Vegas de compatibiliteit van haar toonaangevende Ethernet switching-oplossingen met Daleen's RevChain® software via demonstraties aangetoond. Deze kant-en-klare oplossing biedt hoogwaardige switching-mogelijkheden met geavanceerde facturatiefuncties waarmee serviceaanbieders het inkomstenpotentieel van hun optische netwerken optimaal kunnen benutten. De RevChain Commerce-applicatie van Daleen maakt gebruik van de netwerkprestaties en bestemmingsgegevens die worden verzameld door de switching-oplossingen van Extreme Networks. Hiermee wordt het bepalen van de prijs en het factureren van in hoge mate versnipperde netwerkservicepakketten mogelijk gemaakt. De oplossingen voldoen aan de behoefte aan Quality of Service (QoS) facturatie in de grote steden en regionale markten en aan de behoefte aan bestemminggevoelige facturatie van aanbieders van lange-afstand glasvezelservices.

Door het automatiseren van de QoS facturatietegoeden en aanpassingen van de klant voegt Daleen extra waarde toe aan de SLA-monitoring van serviceaanbieders, hetgeen leidt tot een hogere mate van klanttevredenheid en lagere operationele kosten. RevChain Commerce stelt metro en regionale optische aanbieders in staat hun servicepakketten beter af te stemmen op de QoS die daadwerkelijk wordt geleverd en het bedrag dat aan de klant in rekening wordt gebracht. Hierdoor kunnen serviceaanbieders concurrerende prijzen aanbieden die zijn gebaseerd op service level agreements (SLA's) en tegoeden en aanpassingen doorvoeren op basis van de geleverde QoS. Aanbieders kunnen hun servicebundels zodanig structureren dat tegoeden en aanpassingen worden toegepast op basis van het servicepakket van iedere klant, hetzij pro-actief voordat de rekening wordt verzonden, of reactief, nadat een rekening wordt betwist.

Bij optische services over lange afstanden stelt de geïntegreerde oplossing aanbieders in staat te factureren op basis van de bestemming van de gegevens van iedere klant en tot prijsaanbiedingen te komen die het exclusieve gebruik van hun netwerk bevorderen. RevChain Commerce maakt optimaal gebruik van de gegevens die worden verzameld door de switching-systemen van Extreme Networks en biedt zodoende mogelijkheden voor het gebruik van op maat gemaakte bestemminggevoelige en op het gebruik gebaseerde tariefschalen. RevChain Commerce is de enige facturatieoplossing waarmee serviceaanbieders kosten kunnen berekenen en factureren voor zoveel verschillende bestemmingen als de netwerkapparatuur toestaat. Door te factureren op basis van de netwerken die worden gebruikt voor het transporteren van IP-gegevens naar verschillende gegevens verspreid over de hele wereld, kunnen serviceaanbieders hun tariefschalen beter afstemmen op de werkelijke kosten van hun netwerken.

"Om het rendement dat de klant uit zijn investeringen in technologie haalt te verbeteren en om gedifferentieerde services te kunnen aanbieden, hebben metro aanbieders behoefte aan een facturatiesysteem dat zó flexibel is dat het de kosten kan bepalen van grote hoeveelheden netwerkgegevens en dat het een grote verscheidenheid aan gelaagde serviceplannen kan creëren," aldus Paul De Zan, Vice President of Corporate Marketing bij Extreme Networks. "De combinatie van de kwalitatief hoogwaardige Ethernet switching-oplossingen van Extreme Networks en de facturatiesoftware van Daleen biedt een effectieve oplossing die zeer geschikt is voor optische Gigabit Ethernet-netwerken in grote steden."

"We zijn zeer verheugd dat we kunnen samenwerken met Extreme Networks", zegt Frank Dickinson, Senior Vice President of Product Management and Marketing bij Daleen. "De intelligente oplossing die we samen met Extreme hebben ontwikkeld stelt aanbieders in staat de services aan te bieden die nodig zijn om in de huidige markt concurrerend te blijven. Deze oplossing demonstreert eens te meer de geavanceerde mogelijkheden waarover ons RevChain-product beschikt als het gaat om de verwerking van optische IP-facturatie."

Over Extreme Networks
Extreme Networks biedt een effectieve applicatie-infrastructuur door het creëren van netwerken die sneller, minder complex en kostenefficiënter zijn dan conventionele oplossingen. Het bedrijf, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in Santa Clara, CA (VS), verkoopt haar bekroonde switching-oplossingen in meer dan 50 landen. Surf voor meer informatie naar www.extremenetworks.com.

Over Daleen
Daleen Technologies Inc. is een wereldwijde aanbieder van kwalitatief hoogwaardige softwareoplossingen op het gebied van facturatie en customer care voor het managen van de inkomstenketen voor traditionele en de jongste generatie communicatie-serviceaanbieders, retailers en distributeurs van digitale media en aanbieders van technologische aanbieders. Daleen's RevChain software en zuivere Internet Integration Architecture (IIA®) bieden een bewezen integratie met toonaangevende CRM en andere bestaande bedrijfssystemen en maken optimaal gebruik van de mogelijkheden van open Internet technologieën om aanbieders in staat te stellen een optimale operationele efficiency te realiseren en een maximale opbrengst te genereren uit het product- en service-aanbod. Het bedrijf is momenteel wereldwijd marktleider als het gaat om klanttevredenheid op basis van tijdige levering, functionaliteit, levering binnen het budget, ondersteuning en onderhoud door de verkoper, flexibiliteit van het systeem en samenwerkingsmogelijkheden.* Surf voor meer informatie naar www.daleen.com.

###

Daleen, IIA en RevChain zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Daleen Technologies Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere handelsmerken en geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars. *Zie het onafhankelijke rapport dat is uitgegeven door Chorleywood Consulting onder de titel "Global Trends and Market Forecasts in Telecoms BCC 2001."

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met: Nienke Schipper, AxiCom, +31 (0) 70 312 0384, (nienke.schipper@axicom.com) Margaret Kortylewska, Daleen, +31 (0)20 658 6382, (mkortylewska@daleen.com)