Magnus stelt resultaatverwachting over 2001 bij

Datum nieuwsfeit: 16-11-2001
Bron: Magnus Holding NV
Magnus Holding NV

Resultaat kernactiviteiten naar verwachting positief
Magnus stelt resultaatverwachting over 2001 bij

Naarden, 16 november 2001 - Magnus Holding verwacht dat het resultaat voor 2001 tussen -1 en -1,5 miljoen euro zal liggen. Voor de kernactiviteiten Consulting en Systems Support voorziet Magnus voor 2001 een gering positief resultaat na belastingen. De bijstelling van circa 1 miljoen euro ten opzichte van de in augustus jl. uitgesproken resultaatverwachting is het gevolg van de verdere verslechtering van de marktomstandigheden mede door de aanslagen van 11 september, aldus Marco Verver, acting Chief Executive Officer van Magnus Holding. Opdrachtgevers beslissen steeds vaker om grote projecten uit te stellen naar volgend jaar, terwijl ook het besluitvormingstraject langer duurt. Om in te spelen op de veranderde marktomstandigheden heeft Magnus aanvullende reorganisatiemaatregelen genomen die resulteren in een buitengewone last van naar verwachting 0,7 miljoen euro na belastingen.

Maatregelen ter verbetering van de winstgevendheid
Magnus heeft besloten het kantoor in de VS niet in zijn huidige vorm voort te zetten, omdat geen korte termijn verbetering in de Amerikaanse consulting markt verwacht wordt. Deze beslissing volgt op eerder over de gehele linie doorgevoerde maatregelen ter verbetering van de winstgevendheid, met een focus op verkopen en synergie, kostenreductie, wijzigingen in het management en verscherpte aansturing. In 2001 wordt in het kader van de kostenreductie afscheid genomen van totaal 60 medewerkers. Over de gehele linie is kritisch gekeken naar de kosten. Het effect van de kostenbesparingsmaatregelen in 2001 is naar verwachting 4 miljoen euro. Voor 2002 zullen de maatregelen resulteren in een totale besparing van 10 miljoen euro. Doordat hiermee de kosten in lijn zijn gebracht met de verslechterde marktomstandigheden verwacht de Raad van Bestuur een basis te hebben gelegd voor een gezonde start van 2002.

Magnus
Magnus assisteert ondernemingen in de industrie- en handelssector bij het verbeteren van de bedrijfsprestaties met behulp van IT. Hierbij gaat het om versterking van de positie van ondernemingen in hun waardeketen, creatie van nieuwe afzetmogelijkheden voor producten en diensten, verhoging van de klanttevredenheid en verbetering van bedrijfsprocessen. Naast het hoofdkantoor in Naarden heeft Magnus vestigingen in Atlanta, Bangkok, Brussel, Jakarta, Kuala Lumpur, Manilla en Singapore. Magnus telt ruim 500 medewerkers. Het management- en IT consultingbedrijf werd in 1990 opgericht en heeft sinds 1998 een beursnotering aan Euronext Amsterdam. Voor meer informatie over Magnus: www.magnus.com.

Voor meer informatie:
Magnus Holding N.V.