Tessenderlo Group investeert in nieuwe elektrolyse-eenheid

Euronext Brussels

Persberichten - 19/11/2001

Tessenderlo Group investeert in nieuwe elektrolyse-eenheid

Tessenderlo Chemie NV plant de bouw van een nieuwe elektrolyse-eenheid te Tessenderlo die operationeel zal zijn tegen einde 2004. De procedure tot het bekomen van de nodige vergunningen loopt.

Door de geplande bouw realiseert Tessenderlo Group een uitbreiding van haar productie van natron- en kaliloog met ruim 100 000 ton. Deze investering beantwoordt tevens aan een groeiende vraag naar MVC, grondstof voor PVC en naar tolueenderivaten, veel gebruikt in toepassingen van de fijnchemie als farmacie (o.a. antibiotica), agrochemie, smaak- en geurindustrie.

De nieuwe installatie ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen