Bijeenkomst PvdA over arbeidsmigratie krachttour

Datum nieuwsfeit: 19-11-2001
Bron: Partij van de Arbeid
Partij van de Arbeid

'En mijn neef woont in Nederland'

11- 15, 2001

Op maandag 19 november
organiseert de Evert Vermeer Stichting de derde bijeenkomst over arbeidsmigratie in het kader van de krachttour. De minister voor Ontwikkelingssamenwerking, Eveline Herfkens, zal om 20.00 uur haar visie geven omtrent arbeidsmigratie en de gevolgen voor ontwikkelingslanden. Hein de Haas, onderzoeker van de Katholieke Universiteit Nijmegen zal om 20.30 uur op de inleiding van de minister reageren.

Om 20.45 uur
wordt een rondetafelgesprek gehouden onder leiding van Gerti Hesseling, directeur van het Afrika Studie Centrum. Hieraan werken mee 03-k Albon van de ambassade van Zuid-Afrika, Maggie Konter, docent Afrikaanse Taalkunde aan de Universiteit van Leiden en Eveline Herfkens.

Het debat wordt gehouden in het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), achter het centraal station in Leiden, collegezaal 1. De bijeenkomst eindigt om 21.45 uur.

Voor nadere informatie:

Altie Blanken 06 215 66 951 of Marieke Rietbergen (EVS) 020 55 121 28