Discussie keurmerken en gedragscodes op internet

Datum nieuwsfeit: 20-11-2001

ELECTRONIC COMMERCE PLATFORMNL

Uitnodiging discussie keurmerken en gedragscodes

Geachte redactie,

Naar aanleiding van artikelen in de laatste nummers van Adformatie (1 nov, pag. 58) en de AutomatiseringGids (2 nov, voorpagina) over keurmerken en gedragscodes voor e-commerce, bereiken ons vragen van meer journalisten. Uiteraard zullen wij iedereen zo snel en adequaat mogelijk te woord staan. Echter, wij wijzen u graag ook op de mogelijkheid voor de pers om aanwezig te zijn bij de discussie.

VERKOOP VIA INTERNET: DE WAARDE VAN KEURMERKEN
Voorzitter: prof. mr. drs. Kees Stuurman, hoogleraar Normering ict aan de Katholieke Universiteit Brabant
Wijnand Jongen, directeur Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (www.thuiswinkel.org)
Han Boer, partner KPMG Information Risk Management Willem van Weperen, directeur Keurmerkinstituut Nico Schouten, voorzitter beroepsvereniging gekwalificeerde it-auditors, Norea.

op 21 november, de tweede dag van het
4e NATIONAAL ELECTRONIC COMMERCE CONGRES
in het Nederlands Congres Centrum, Den Haag.

Deze discussie gaat over een thema waar iedereen mee te maken krijgt die iets wil kopen via internet: vertrouwen. Het gebrek aan vertrouwen is een belangrijk obstakel in de doorgroei van e-commerce.

Aanleiding voor de artikelen in Adformatie en AutomatiseringGids is de verschijning van de nieuwe versie van de Model Gedragscode voor Elektronisch Zakendoen, een product van ECP.NL. De vorige versie van de code is twee jaar oud, de nieuwe is grondig aangepast aan actuele wet- en regelgeving op dit gebied. (De code is downloadable: www.ecp.nl.)

Overigens bent u ook dit jaar welkom tijdens het gehele Nationaal Electronic Commerce Congres. Het volledige congresprogramma is te vinden op www.ecp.nl/congres2001.
Veelal is een apart interview met een of meer sprekers te organiseren. Gelieve dergelijke wensen vooraf aan ons kenbaar te maken!

. Dit congres onderscheidt zich van andere.

- Meer aandacht voor beleid, strategie en wetenschap.
- Diverse koepels werken mee: DMSA (marketing), GigaPort (haven),
IPZorg, NVB (banken),

- NEVI (inkoop), VLM (logistiek).

- Meer ruimte voor de publieke sector, voor (internationale) wet- en
regelgeving, onder andere door deelname van ministeries en de
Union of Industrial Employers Confederations of Europe (UNICE).
Honderden bezoekers hebben zich alweer aangemeld. Tientallen exposanten tonen de nieuwste mogelijkheden op de aanpalende Expo.

. Stichting Electronic Commerce Platform Nederland (ECP.NL) is het kennis- en coördinatiecentrum voor elektronisch zakendoen, opgericht door o.a. het ministerie van Economische Zaken en VNO/NCW. De deelnemers van deze onafhankelijke stichting zijn bedrijven, overheid (sachtigen), koepelorganisaties en onderwijsinstellingen. Het aantal deelnemers groeit en bedraagt nu zo.n 200. Enkele andere platforms op dit gebied hebben zich inmiddels aangesloten bij ECP.NL, of zijn er zelfs geheel in opgegaan. Een belangrijk gezamenlijk doel is gecoördineerde invoering van elektronisch zakendoen in Nederland. ECP.NL wisselt al jaren kennis uit met organisaties als de Verenigde Naties, de OESO en de Europese Commissie.
Mr. Arie van Bellen voert de directie. Meer informatie is te vinden op www.ecp.nl

Graag tot ziens op 20 & 21 november (9 - 18 uur) in het Nederlands Congres Centrum, Den Haag.

Met vriendelijke groet,
Joyce Roel, hoofd public relations ECP.NL, tel. (070) 419 03
09,
(joyce.roel@ecp.nl)
Jurjen de Jong, persvoorlichter ECP.NL, tel. (020) 641 39 37,
(jjj@knoware.nl)

Antwoordformulier
Nationaal Electronic Commerce Congres & Expo

O Ik kom naar het congres in De Doelen op O 20 (en/of) O 21 november.
O Graag zou ik een interview afnemen aan:

O Ik kom niet, maar wil wel op de hoogte blijven van uw activiteiten.
O Stuurt u mij het gedrukte programma per post toe (nb:www.ecp.nl/congres2001 is actueler)

Mijn naam:
Naam redactie