Presentatie video voor verstaan meervoudige gehandicapten

Datum nieuwsfeit: 20-11-2001
Federatie van Ouderverenigingen

Persbericht: 'onbeTAALbaar'

16 november 2001

'onbeTAALbaar'

Een sprakeloos makende aanzet tot gesprek

Op 20 november 2001 presenteert de stichting KLOS-TV in samenwerking met het Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn/NIZW en de Federatie van Ouderverenigingen (FvO) het videoprogramma 'onbeTAALbaar, een bijdrage aan het verstaan van mensen met een ernstige meervoudige handicap'.

Mensen met een ernstige meervoudige handicap worden vaak over het hoofd gezien. Waarom? Omdat ze niet voor zichzelf kunnen opkomen? Omdat ze niets te zeggen zouden hebben? Omdat we er liever niet mee te maken krijgen vanwege onze eigen handelingsverlegenheid? Of is het een bewuste keuze om hen niet als gelijkwaardig te zien?

Het programma 'onbeTAALbaar' wil een opmaat zijn voor een discussie over de plaats die we mensen met een ernstige meervoudige handicap in onze wereld geven. Het laat op indrukwekkende wijze zien hoe we met personen met ernstige handicaps omgaan. De video geeft mensen met een meervoudige handicap zelf een inbreng in de discussie. Een videoprogramma dat sprakeloos maakt en tegelijkertijd uitnodigt tot gesprek.

De video kan besteld worden bij het Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn/NIZW, afdeling verkoop, tel. (030) 2306607. De band kost 59,50 (inc. verzendkosten).

KLOS-TV
Loes van Veen