Politiebericht district Aa en Dommel

Politiebericht Boxtel 20-11-2001
Politiebericht district Aa en Dommel

MAN ERNSTIG GEWOND BIJ VECHTPARTIJ, Boxtel

Dinsdagmiddag is een 28-jarige man uit Tilburg ernstig gewond geraakt bij een vechtpartij. Rond 15.00 uur werd de politie gewaarschuwd dat er een steek- of schietpartij plaatsvond op het Ronduutje in Boxtel, vlak bij een basisschool. Bijna tegelijkertijd meldde zich een 31-jarige Boxtelnaar aan het bureau in Boxtel. De man vertelde dat hij op het Ronduutje bij een vechtpartij betrokken was geweest. Bleek dat de man ruzie had gehad met een 28-jarige man uit Tilburg. Het slachtoffer werd daarbij verschillende keren, met waarschijnlijk een mes, gestoken. Dit slachtoffer was zelf naar het ziekenhuis in Boxtel gereden om te worden behandeld. Van daaruit is hij ernstig gewond overgebracht naar een ziekenhuis in `s-Hertogen-bosch. De Boxtelnaar is aangehouden en voor verder onderzoek ingesloten. Ook het slachtoffer is inmiddels in het ziekenhuis aangehouden. Door de politie van het district Aa & Dommel en de technische recherche wordt een onderzoek ingesteld naar de toedracht van de vechtpartij. Daar de vechtpartij heeft plaats gevonden bij een basisschool, juist op een moment dat de kinderen naar huis gingen, heeft dit bij de kinderen diepe indruk gemaakt. Door de politie en de school zal hieraan de nodige aandacht worden besteed.

INBRAAK AUTO, Schijndel

Maandagavond is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Dierenriem in Schijndel. Een portier werd opengebroken. In de auto werden vernielingen gepleegd. Een portemonnee en twee jassen werden gestolen.

MEISJE GEWOND BIJ ONGEVAL, Sint Michielsgestel

Maandag is op de kruising Bremlaan - Laurierstraat in Sint Michielsgestel een aanrijding gebeurd. Een 9 jarig meisje uit Sint Michielsgestel verleende op de kruising op haar fiets geen voorrang aan een auto. Tussen de twee ontstond een aanrijding. In eerste instantie liet het zich aanzien dat er niemand bij het ongeval gewond was geraakt. Later bleek, dat het meisje een been op drie plaatsen had gebroken. Ze is hiervoor opgenomen in een ziekenhuis.

MAN AANGEHOUDEN MET GESTOLEN AUTO, Boxtel

Dinsdagmiddag is een 20-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. De man werd op de Puccinistraat in Boxtel aangetroffen in een auto. Deze auto, een Audi bleek afgelopen nacht in Eindhoven gestolen te zijn. De man is voor verder onderzoek ingesloten.

WINKELDIEFSTAL, Boxtel

Dinsdagmiddag is een 15-jarige jongen uit Oisterwijk aangehouden. De jongen werd in een winkel aan de Rechterstraat in Boxtel betrapt toen hij een portemonnee uit een van de schappen wegnam. Tegen de jongen is proces-verbaal opgemaakt.