Fietsenfabrikant Union failliet

Datum nieuwsfeit: 20-11-2001
Christelijk Nationaal Vakverbond (CNV)

Informatie: VOOR DE PERS

CNV Metaal en elektro is een vakgroep van de CNV BedrijvenBond

20-11-2001

Fietsenfabrikant Union failliet

Fietsenfabriek Union, gevestigd in Nieuwleusen, is vandaag failliet verklaard. Het faillissement komt voor CNV Metaal en elektro niet onverwacht; Union verkeerde al geruime tijd in financiële problemen. De bond hoopt dat zoveel mogelijk van in totaal 140 werknemers, dank zij een overname, aan de slag kunnen blijven.

"Helaas was het onvermijdelijk", zegt CNV-bestuurder Theo Katerberg. "Het is nu alleen nog onduidelijk wat precies de gevolgen voor de werkgelegenheid zijn. Op dit moment zijn er acht potentiële kopers voor de fietsenfabriek. Wat dat betreft heb ik dus goede hoop dat zoveel mogelijk mensen aan de slag kunnen blijven. Maar het is vooral even de vraag hoe ABN Amro zich opstelt. De bank heeft namelijk nogal wat geld in het bedrijf zitten. Als ABN Amro zich stug opstelt, vrees ik voor de werkgelegenheid. Het is dan zelfs mogelijk dat de productie helemaal naar België zal verdwijnen. En daar zitten we natuurlijk niet op te wachten."

Nadere inlichtingen:

Theo Katerberg, vakgroepbestuurder CNV Metaal en elektro 0529-454545