Politieberichten district Eemland noord

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 21-11-2001

Politieberichten district Eemland noord, 09.30 uur
Dodelijke aanrijding

EEMNES Op de Rijksweg A27 ter hoogte van Eemnes vond dinsdagavond een eenzijdig ongeval plaats waarbij de bestuurder overleed.

Omstreeks kwart over tien kreeg de politie een melding dat een voertuig in de sloot lag ter hoogte van de afslag bij Eemnes. Ter plaatse troffen de agenten een 44-jarige man uit Eemnes aan. De man was inmiddels aan zijn verwondingen overleden. De auto van het slachtoffer lag enkele tientallen meters verder in de sloot.

Vermoedelijk is het slachtoffer door onbekende oorzaak van de weg geraakt en heeft over een afstand van enkele honderden meters door de berm gereden. Hierbij werden een aantal bomen geraakt. De bestuurder werd kort voor de sloot uit de auto geslingerd.

De Regionale Verkeersdienst doet onderzoek naar de precieze toedracht van het ongeval.

Illegale vreemdeling aangehouden

SOEST Tijdens een controle heeft de politie dinsdagmiddag een man uit Ede aangehouden die illegaal in Nederland verbleef.

De controle werd uitgevoerd bij een winkel aan de Beukenlaan. Omstreeks zes uur trof de politie een 21-jarige man aan die zich niet kon legitimeren. De man werd aangehouden en voor verhoor meegenomen naar het bureau.

Uit onderzoek bleek dat de verdachte een valse naam had opgegeven en illegaal in Nederland verbleef. Hij werd overgedragen aan de vreemdelingenpolitie.

Alcoholcontrole

BAARN - Op de Bisschopsweg heeft de politie dinsdagavond een alcoholcontrole uitgevoerd. Tussen zeven uur en half tien werden 74 bestuurders gecontroleerd. De politie heeft geen overtredingen kunnen constateren.