Finish Profiles neemt bedrijfsonderdeel van Polynorm over

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Finish Profiles neemt bedrijfsonderdeel van Polynorm over

PURMEREND, 22-11-2001 -- Finish Profiles Beheer b.v. te Purmerend en Polynorm Bruynzeel te Bunschoten maken bekend dat per december 2001 Finish Profiles het bedrijfsonderdeel Polynorm bedrijfsdeuren gaat overnemen. De activiteit van Polynorm behelst jaarlijks de productie van ca. 8000 stuks toegangsdeuren met uitéénlopende toepassingsgebieden zoals die van garage, units en of bedrijfsdeuren. De productie zal worden overgeheveld van Bunschoten naar Purmerend.

Finish Profiles is een zelfstandige onderneming met een achttal eigen verkoop en productie units wereldwijd waarvan drie in Nederland, vier in Oost-Europa en één in Zuid-Amerika. Tevens heeft deze organisatie een zestal franchisenemers die de producten in licentie produceren en wederverkopen. Momenteel werken er bij Finish Profiles 135 werknemers wereldwijd. Finish Profiles is producent en leverancier van stalen dak en gevelbekledingen met als speciaal product de stalen dakpanplaat.

Deze overname ligt in de strategie van Finish Profiles om alle producten gemaakt uit gecoat staal voor toepassingen t.b.v. bedrijfsgebouwen in haar productieassortiment op te nemen. Finish Profiles maakt bekend het nieuwe product op de markt te brengen onder de naam FINISH ROLL A DOOR.