Start internetsite voor actieve plattelandsvrouwen

Datum nieuwsfeit: 23-11-2001
Bron: DLV-Adviesgroep
DLV-Adviesgroep

Start veelzijdige internetsite voor actieve plattelandsvrouwen

Groene forumdiscussie daagt vrouwen uit hun mening te geven

DLV Adviesgroep, LTO Advies, AOC Raad en NAJK introduceren samen met een aantal vrouwenorganisaties(*) een veelzijdige internetsite in het kader van het project Vrouwen aan de slag! van het ministerie van Landbouw, Natuur en Visserij. In dit project worden agrarische en niet-agrarische vrouwen op het platteland gestimuleerd hun eigen keuzes te maken voor de toekomst voor wat betreft relatie, leven, wonen en werken.

De internetsite staat boordevol informatie, die vrouwen kunnen toepassen om hun eigen ambities waar te maken. Nieuws, praktische tips en rekenvoorbeelden, worden aangevuld met ervaringen van verschillende vrouwen. In de rubriek De Ervaring worden ondernemende vrouwen een tijdlang gevolgd, waaronder Jolanda Groothuis, columnist bij het vakblad Boerderij, en Tweede kamerlid Annie Schreijer van het CDA. Ze vertellen over hun dagelijkse bezigheden in de rol van onder andere columnist, bestuurder en agrarisch ondernemer.

Groene forumdiscussie

Naast de vele praktische informatie en ervaringen is er op de internetsite van Vrouwen aan de slag! een pilot forumdiscussie gestart. Vrouwen worden daarin uitgedaagd hun mening te geven over de ontwikkelingen in de groene ruimte. Na aanmelding op de internetsite kan elke vrouw aan de groene forumdiscussie deelnemen. Ook kan ze zelf een stelling aandragen. Het uiteindelijke doel van de pilot is inzicht krijgen in de beleving en motivatie van vrouwen in relatie tot activiteiten en ontwikkelingen in het niet-stedelijke gebied.

* De activiteiten binnen het project Vrouwen aan de slag! worden uitgevoerd door DLV Adviesgroep, LTO Advies, AOC Raad en NAJK-Edu. Zij werken hierbij samen met de vrouwenorganisaties ZIJ-ACTIEF katholiek vrouwennetwerk, NBvP, Passage, LTO Vrouw en Bedrijf en de jongerenorganisatie NAJK.