Gewonde bij ongeval in Vledderveen

Datum nieuwsfeit: 23-11-2001
Bron: Politie Groningen

Korps: Groningen, plaats: Groningen/Vledderveen 23-11-2001 Politiebericht Groningen (middageditie) 23 november 2001

Editie vrijdagmiddag

Vledderveen: gewonde bij ongeval
Een 26-jarige man uit Musselkanaal is vrijdagmorgen gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Ontsluitingsweg in Vledderveen. De man raakte met zijn auto in een slip tengevolge van het, door natte sneeuw, glad geworden wegdek en botste tegen een boom. Hij liep rug- en nekletsel op en is voor onderzoek overgebracht naar een ziekenhuis. Zijn auto is door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Groningen: bejaarde vrouw beroofd
In haar woning aan de Nieuwe Sint Jansstraat in Groningen is vrijdagmiddag een 86-jarige vrouw beroof. De vrouw vernam gestommel bij haar woning en toen ze poolshoogte ging nemen hoorde ze dat er op de deur werd geklopt. Op het moment dat de vrouw de deur opende werd ze door een onbekende man naar binnengeduwd. De man bedreigde de vrouw en sloeg haar een aantal keren. Daarna bond hij de vrouw vast en doorzocht haar woning. De dader ging er met de pinpas van de vrouw vandoor. De bejaarde vrouw wist zich enige tijd later te bevrijden en waarschuwde de politie. Ze liep enkele verwondingen op en is door ambulancepersoneel behandeld. Een onderzoek in de omgeving naar de dader leverde vooralsnog geen resultaat op. De politie stelt een nader onderzoek in.

Groningen: inbraak in restaurant
Donderdagnacht werd ingebroken in een restaurant aan de Werumeus Buningstraat in Groningen. De dader kwam binnen door een deur te vernielen. In het restaurant werden speelautomaten opengebroken waaruit de inhoud werd gestolen. Daarnaast werden twee portemonnees ontvreemd. De financiële schade bedraagt enkele duizenden guldens. De inbreker nam ook een bezorgbromfiets mee. De politie onderzoekt de inbraak.

Groningen: controle veiligheidsgordels
Op de Kluiverboom is vrijdagochtend- en middag gecontroleerd op het dragen van de veiligheidsgordel. s Ochtends werden 21 bonnen geschreven voor het niet dragen van de gordel. In de middagcontrole werden 24 bekeuringen uitgedeeld. Tevens werden nog bonnen geschreven voor het rijden op de busbaan en het voeren van mistverlichting.

Inlichtingen: afdeling Communicatie, 0900 - 8844.