Consument de dupe van prijsafspraken Groene Stroom

Datum nieuwsfeit: 23-11-2001
Bron: CDA

Consument de dupe van prijsafspraken Groene Stroom?

Tweede Kamerlid Hans van den Akker heeft aan minister Jorritsma (Economische Zaken) schriftelijke vragen gesteld over (eventuele) prijsafspraken tussen het ministerie van Economische Zaken en enkele energiebedrijven met betrekking tot groene stroom. Dit naar aanleiding van een artikel in het Financieel Dagblad, d.d. 23 november.

1. Heeft de minister kennis genomen van het hoofdartikel "Prijsafspraak maakt groene stroom duur" (*) waarin wordt gesteld dat 700.000 particuliere verbruikers, maar liefst 135 miljoen gulden per jaar teveel betalen ten gunste van de energiebedrijven?

2. Zo ja, is het juist dat tussen ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen