Fietser zwaar gewond bij verkeersongeval in Kerkrade

Datum nieuwsfeit: 24-11-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 24-11-2001 Politieberichten district Kerkrade (HP 14.30 uur) Zaterdag 24 november 2001

Kerkrade: fietser zwaar gewond bij verkeersongeval: Twee fietsers zijn vrijdagavond 23 november 2001 frontaal tegen elkaar gereden op de Imstenraderweg te Kerkrade. Een van de fietsers werd met een hersenkneuzing in bewusteloze toestand in het ziekenhuis opgenomen.
Vrijdagavond omstreeks 19.15 uur reden beide fietsers over het fietspad van de Imstenradeweg ter hoogte van de inrit naar het Parkstad Limburg Stadion te Kerkrade. De toedracht van de aanrijding is nog onduidelijk. Beide fietsers kwamen ten val waarbij een van de fietsers, een 46 jarige inwoner van Heerlen, met zijn hoofd op de grond viel meteen bewusteloos raakte. De andere fietser, een 32 jarige inwoner van Landgraaf liep geen letsel op. In bewusteloze toestand werd de 46 jarige fietser overgebracht naar het Atriumziekenhuis te Heerlen waar hij met een zware hersenkneuzing werd opgenomen op de afdeling Intensieve zorg. Een politiearts heeft van de bewusteloze fietser een bloedmonster genomen omdat zijn adem naar het gebruik van alcohol rook. De politie stelt een verder onderzoek in.

Kerkrade, autos zwaar beschadigd bij verkeersongeval: Bij een aanrijding op de kruising Hamstraat / Dom. mijnstraat / Voorterstraat / Stationsstraat zijn vrijdagavond 23 november 2001 drie inzittenden van een personenauto gewond geraakt. Zij werden met ambulance overgebracht naar het ziekenhuis.
Op de genoemde kruising verleende omstreeks 20.40 uur een 40 jarige automobilist uit Sint Joost bij het afbuigen geen vrije doorgang aan een 45 automobilist uit Kerkrade. Beide personenautos raakten zwaar beschadigd. De 45 jarige automobilist uit Kerkrade en twee inzittenden van zijn auto werden met ambulances voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis. (hun letsel en of zij werden opgenomen is niet bekend). Beide personenautos werden door een bergingsbedrijf weg getakeld. De brandweer heeft ter plaatse het gehele wegdek moeten reinigen. De politie maakt proces-verbaal op tegen de 40 jarige automobilist uit Sint Joost.

Landgraaf, rijden onder invloed:
Een 22 jarige inwoner van Landgraaf is zaterdagmorgen 24 november 2001 door de politie bekeurd wegens het rijden onder invloed in een personenauto.
Na het plegen van diverse verkeersovertredingen werd omstreeks 01.25 uur op de Hovenstraat de automobilist uit Landgraaf gecontroleerd. De automobilist bleek naar het gebruik van alcohol te ruiken, waarna hij meegenomen werd naar het politiebureau. De ademanalyse wees een alcoholpromillage aan van 1.1 promille. Tegen hem werd uitgebreid proces-verbaal opgemaakt dat in het kader van snelrecht zal worden afgehandeld. Na verhoor kon hij huiswaarts. Zijn auto diende nog vier uur te blijven staan in verband met het opgelegde rijverbod.

Een 58 jarige automobilist uit Landgraaf heeft een transactievoorstel van fl. 410,- aangeboden gekregen, nadat de politie vaststelde dat hij onder invloed in zijn auto gereden had. Dit gebeurde vrijdagmorgen omstreeks 03.40 uur bij een routinecontrole van de automobilist op de Burgemeester Gijsenstraat te Landgraaf. Nadat bij het aanspreken van de automobilist bleek dat deze naar alcohol rook en ook de alcoholblaastest aangaf dat er alcohol in het spel was werd de inwoner van Landgraaf meegenomen naar het politiebureau. Na het opmaken van proces-verbaal en verhoor kon hij huiswaarts.