Politiebericht Eindhoven e.o.

Persbericht van zaterdag 24 november 2001

Berichten uit de regio

Eindhoven: Hennepkwekerij
Op vrijdag 23 november om 18.50 uur is in zijn woning aan de St. Gerlachstraat een 25-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man had de politie te hulp geroepen omdat hij dacht dat er een inbreker in zijn huis zat. Toen de politie met toestemming van de man zijn woning doorzocht trof men op een slaapkamer een hennepkwekerij met 42 plantjes aan. De verdachte is voor onderzoek overgebracht naar het bureau en na verhoor heen gezonden. De hennepplanten en apparatuur zijn ter vernietiging in beslag genomen. Er was geen inbreker in het huis aanwezig.

Valkenswaard: Aanhouding bromfietser
Vrijdagavond om 19.45 uur is op de Waterlaat een 20-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man reed zonder licht en zonder rijbewijs op een tot bromfiets omgetoverde motor waarvan het kenteken geschorst was. De motor is inbeslaggenomen en veilig gesteld. Tegen de verdachte zal proces-verbaal worden opgemaakt.

Eindhoven: Diefstal personenauto
Vanaf de Antoon Coolenlaan is vrijdagavond tussen 18.15 uur en 21.30 uur, een personenauto, merk BMW, type 7ER, kleur paars, voorzien van het kenteken NT-TX-76, weggenomen.

Best: Onder invloed
Op vrijdagavond om 22.47 uur is op de Constatijnlaan een 26-jarige Schot aangehouden. De man wordt ervan verdacht zijn personenauto onder invloed te hebben bestuurd. Hij had de rotonde in de verkeerde richting genomen en kwam met zijn voertuig in de berm tot stilstand. De verdachte saboteerde het ademonderzoek en weigerde medewerking aan bloedonderzoek. Hij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 10 uur. Zijn auto is getakeld en veilig gesteld.

Gemert: Aanhouding i.v.m. drugsbezit
Zaterdagmorgen om 00.20 uur is op de Handelseweg een 30-jarige inwoner van Baarle Nassau aangehouden. Bij controle bleek de man in het bezit te zijn van twee cachets cocaïne. Hij is voor onderzoek overgebracht naar het bureau en na verhoor heen gezonden. De drugs zijn inbeslaggenomen.

Elsendorp: Onder invloed
Vanmorgen om 03.30 uur is op de Elsendorpseweg een 26-jarige inwoner van Bakel betrapt op het onder invloed besturen van zijn personenauto. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 0.70 promille aan. De verdachte kreeg een transactie van 410 gulden en een rijverbod voor de duur van 2 uur.

Eindhoven: Aanhoudingen na vechten op straat
Op het Stratumseind zijn vanmorgen om 04.10 uur een 37-jarige Eindhovenaar en 33-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden. De verdachte waren op straat aan het vechten en werden door surveillerende politiemensen aangehouden. Zij zijn voor onderzoek overgebracht naar het bureau en na verhoor voorzien van een proces-verbaal heengezonden.

Helmond: Aanhouding na vernieling
Een 32-jarige inwoner van Helmond is vanmorgen om 04.18 uur op de Marlijnstraat aangehouden. De man wordt ervan verdacht kort ervoor enkele banden te hebben lek gestoken van een personenauto. Hierna viel hij bewoners van een pand in die straat lastig. Hij is voor onderzoek aangehouden en overgebracht naar het bureau.

Veldhoven: Verkeerscontrole
Van vrijdagavond 21.00 uur tot zaterdagmorgen 04.00 uur is er in op de A67 een uitgebreide verkeerscontrole gehouden waaraan de volgende diensten meewerkten; Politieafdelingen Veldhoven, Stratum, Valkenswaard Waalre, EXO en ICC en het facilitaire bedrijf. Koninklijke Marechaussee Eindhoven, Den Bosch en Amsterdam. Rijks Verkeers Inspectie groep wegencontrole. Motorrijtuigenbelastingdienst. Douane Eindhoven. Parket Justitie Den Bosch en Rijkswaterstaat.

Tijdens deze controle is er op snelheid gecontroleerd waarbij op de noordrijbaan 2504 voertuigen werden gecontroleerd waarvan er 338 sneller reden dan de toegestane snelheid van 120 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 208 km/u. Op de zuidrijbaan zijn 2018 voertuigen gecontroleerd waarbij er 562 sneller reden dan de toegestane snelheid van 120 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg hier 202 km/u.

Verder zijn er 1148 voertuigen gecontroleerd; Aantal blaastesten 116 Proces-verbaal ter zake rijden onder invloed 3 Illegale buitenlander 1 Bezit inbrekerswerktuigen 1 Opiumwet 6 Verlichting 3 Gladde Band 4 Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen 6 Gesignaleerd persoon (boete) 4 Gesignaleerd persoon hechtenis 1 Rijden zonder geldig rijbewijs 12 Rijden met rode diesel 2 Verlopen of geen APK 7 Gebruik 2 tachograaf schijven 2 (boete 2x 2500 gulden Een vervoerder zonder vergunning 1 Valsheid in geschrifte 1 (tachograafschijven) Niet in het bezit van een chauffeurs diploma 1 Rijtijdenwet (te lange werktijden) 5 (boetes van 750 tot 5000 gulden) Touringcarchauffeur overtreding ATW
1 (rijverbod en 1000 gulden boete) Geen Eurovignet 2 (2x 250 gulden boete) Geel / Grijs kenteken 1 ( 2500 gulden boete) Rijden met exportkenteken 1

Verder werd aan boetes in het totaal 3120 gulden direct geind. 3 personenauto zijn wegens diverse overtredingen aan bureau veilig gesteld.

Eindhoven: Aanhouding na belediging
Een 21-jarige Veldhovenaar is vanmorgen om 05.30 uur, wegens belediging van enkele politiemensen, op de Mathildelaan aangehouden. De verdachte die eerder in de ochtend was aangehouden wegens het veroorzaken van overlast mocht na verhoor naar huis maar wenste door de politie thuis gebracht te worden. Toen hierop niet werd gereageerd werd de man recalcitrant en beledigde in aanwezigheid van overig publiek enkele politiemensen. Hierop is de man opnieuw aangehouden.

Eindhoven: Vrouw aangehouden na brandstichting
Vanmorgen om 07.20 uur is op de Honthorststraat een 28-jarige inwoonster van Eindhoven aangehouden. De vrouw wordt ervan verdacht kort ervoor, uit rancune, brand te hebben gesticht in de woning van haar ex vriend. Door de brandweer is de zaak onderzocht en werden er in de woning smeulende kledingstukken aangetroffen die vervolgens zijn verwijderd. De vrouw is voor onderzoek ingesloten.

Helmond: Inbraak in een woning
In een woning aan de Ameidestraat is zaterdagmorgen tussen 04.30 uur en 08.00 uur ingebroken in een woning. Men is de woning binnen gekomen door verbreking van een deur aan de voorzijde van de woning. Uit de woning zijn sleutels, papieren en computer- apparatuur weggenomen.

Deurne: Inbraak in een bedrijf
Tussen vrijdagavond 21.00 uur en zaterdagmorgen 08.00 uur is er een inbraak gepleegd in een bedrijf aan de Willige Laagt. Men kwam het pand binnen door een gat in het hekwerk te knippen en een roldeur aan de achterzijde open te breken. Uit het bedrijf zijn gereedschap en een computer weggenomen.

Deurne: Vernieling
Van een bedrijf aan de Markt is tussen vrijdagavond 21.00 uur en zaterdagmorgen 07.00 uur, de winkelruit vernield.

Someren: Zinloos geweld
Zaterdagmorgen omstreeks 01.00 uur is op het Wilhelminaplein een 15-jarige inwoner van Someren door 3 of 4 jongens zodanig geslagen en geschopt dat hij met een zware hersenschudding in het ziekenhuis opgenomen moest worden. Voor zover nu bekend is kwam jongeman met enkele meisjes naar zijn fiets gelopen toen er een woordenwisseling met vier andere jongens ontstond over wiens fiets het nu was. Direct hierop sloegen de 4 jongens op het slachtoffer in, die kwam te vallen. Toen hij op de grond lag schopte men nog een paar maal tegen zijn hoofd en zijn lichaam. De politie stelt een onderzoek naar de juiste toedracht en verzoekt getuigen van dit voorval zich bij hen te melden.

Budel: Aanhouding na winkeldiefstal
Op de Nieuwstraat is zaterdagmorgen om 11.15 uur een 78-jarige inwoner van Budel aangehouden wegens winkeldiefstal. De man had twee pakjes sigaretten uit een winkel weggenomen zonder te betalen. Hij kreeg een transactie van 250 gulden uitgereikt.

Deurne: Diefstal personenauto
Vanaf het Hazenpad is tussen donderavond 19.00 uur en vrijdagavond 22.00 uur een personenauto, merk Opel, type Kadett, kleur zwart, voorzien van het kenteken SX-79-PK, weggenomen.

Eindhoven: Diefstal bestelauto
Tussen vrijdagavond 23.00 uur en zaterdagmorgen 11.30 uur is er vanaf het parkeerterrein van het Winkelcentrum Woensel een bestelauto, merk Ford, type Transit, kleur rood, voorzien van het kenteken VP-47-NT, weggenomen.

Helmond: Zakkenrollen
Een 41-jarige Helmondse is vanmorgen omstreeks 11.30 uur, op de Markt, het slachtoffer geworden van een zakkenroller. De portemonnaie van de vrouw met daarin enkele pasjes en 75 gulden werd uit haar jaszak weggenomen.

Eindhoven: Diefstal personenauto
Een personenauto, merk Opel, type Kadett, kleur blauw, voorzien van het kenteken RN-89-YD, is zaterdagmorgen tussen 03.00 uur en 10.00 uur vanaf de Schubertlaan weggenomen.

Eindhoven: Zakkenrollen
Van een 69-jarige inwoner van Son is zaterdagmorgen omstreeks 12.30 uur op de Woenselse Markt zijn portemonnaie weggenomen. In de portemonnaie zaten enkele pasjes en bankafschriften.

Son: Diefstal bestelauto
Vanaf het parkeerterrein van Ikea is vanmorgen tussen 10.30 uur en 12.15 uur een bestelauto, merk Mercedes-Benz, type Vito, kleur grijs, voorzien van het kenteken VZ-NH-02 weggenomen.