Schietpartij in Cuijk

Politiebericht Cuijk 25-11-2001
Politiebericht district Land van Cuijk

SCHOTEN IN CUIJK

Vrijdagmiddag tegen 18.00 uur is op een 32-jarige man uit Beers op de Beversestraat in Cuijk twee keer met een vuurwapen geschoten. Er raakte niemand gewond. De man was op het bedrijfsterrein gearriveerd, nadat een van de chauffeurs van zijn bedrijf uit Cuijk had verteld dat er geld uit zijn vrachtwagencabine was gestolen, op het bedrijf waar later de schoten vielen. Toen het slachtoffer even later op het bedrijfsterrein aan-kwam, zag hij een onbekende man bij een andere daar geparkeerde vrachtwagen van zijn bedrijf rondlopen. De man was zojuist in de cabine geweest of wilde daar net in gaan. De verdachte stapte meteen daarop op zijn fiets, maar kon niet langs de auto van de Beersenaar heen. Daar-op trok de verdachte een vuurwapen en schoot een maal gericht, en ge-baarde om achteruit te rijden. Even later schoot hij nog een keer. Daarna rende de man - met het vuurwapen in de hand - weg richting het perron van het NS-station. Vanaf het station liep de man volgens getuigen rich-ting de Veldweg, met het vuurwapen nog steeds in de hand. Op de Veld-weg heeft de onbekende man - volgens getuigen, nog enkele malen ge-schoten. De politie heeft de zaak in onderzoek. Getuigen wordt dringend verzocht te bellen met de politie: 0900-8844.

BEDRIJFSINBRAAK

In een restaurant aan de Stationsstraat in Cuijk is vannacht ingebroken. Men kwam binnen via een kelderluik. In de zaak zijn 2 gokkasten opengebroken. Ook het wisselgeld uit de kassa en de fooienpot zijn weggenomen.

AUTO`S GESTOLEN

Op de Kwekersweg in Haps is vanochtend een auto in een greppel aangetroffen. De auto bleek eerder die nacht gestolen te zijn bij een zalencentrum aan de Hertraksestraat in St. Agatha. Men wist de autosleutels uit de keuken van het zalencentrum weg te nemen. Aan de Korte Oijen te Katwijk is zaterdag een blauwe Audi A4 met het kenteken PX-PV-21 gestolen.

STRIJKERS

De politie heeft zaterdagmiddag een 15-jarige jongen betrapt op het afsteken van strijkers in het centrum van Boxmeer. De jongen zei dat hij de strijkers had gevonden. De strijkers zijn in beslag genomen, verder wordt de zaak door bu-reau Halt afgedaan.