Politiebericht Eindhoven e.o.

Bron: Politie Brabant-Zuid-Oost

Politiebericht Eindhoven e.o. 27-11-2001
3e Persbericht 27 november 2001

Persberichten uit de regio:

Eindhoven: Flessentrekkerij
In een horecagelegenheid op de Jan van Lieshoutstraat is dinsdagavond rond 20.00 uur een 22-jarige verdachte man zonder vaste woon- en/of verblijfplaats aangehouden. De man had gegeten en gedronken en wilde weglopen zonder te betalen. Toen hij hierop aangesproken werd trok de man een fles drank uit zijn jas en dreigde hiermee het personeel te slaan. De verdachte is voor verder onderzoek ingesloten.

Helmond: Heroïne aangetroffen bij verdachte
Op dinsdagmiddag rond 15.45 uur heeft de politie op het Stationsplein een 39-jarige verdachte man uit Helmond aangehouden. Bij hem werd ruim 20 gram heroïne aangetroffen en in beslag genomen. De verdachte is voor verder onderzoek ingesloten op het politiebureau.

Helmond: Snelheidscontroles
Op de Molenstraat zijn dinsdagochtend tussen 9.00 en 12.00 uur 637 voertuigen op snelheid gecontroleerd. Hiervan reden 45 bestuurders harder dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid is 83 km/u.

Op de Straakvense Bosdijk zijn dinsdagmiddag tussen 13.30 en 15.15 uur 238 voertuigen op snelheid gecontroleerd. 11 bestuurders reden sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid is 74 km/u.

Bladel: Inbraak in woning
Uit een woning aan de Bossingel zijn dinsdagmiddag een TV, een afstandsbediening van een schotel en een plaid gestolen. De dader kwam binnen door een raam aan de achterkant van de woning te vernielen.

Budel: Auto gestolen
Vanaf de Dr. Anton Mathijsenstraat is dinsdag tussen 15.00 en 15.30 uur een zwarte Volvo 440 met het kenteken DP-JG-34 gestolen.

Geldrop: Verdachte van vernieling aangehouden
In een woning aan de Twijnstraat is dinsdagavond rond 20.00 uur een 18-jarige jongen uit Mierlo aangehouden. Hij wordt verdacht van het vernielen van een raam van een toegangsdeur van een woning aan de Twijnstraat nadat de 49-jarige bewoner van het pand weigerde hem binnen te laten. Tijdens de fouillering werd bij de verdachte een mes aangetroffen. Dit is in beslag genomen. De verdachte is voor verder onderzoek overgebracht naar het politiebureau.

De Kempen/Eersel: Derde hennepkwekerij binnen een week in de Kempen In de Kempen is vandaag de derde hennepkwekerij binnen een week opgerold. In de Welsh Divisionstraat in Eersel trof de politie dinsdagmiddag rond 15.30 uur op de zolder van een woning een hennepkwekerij aan. De 300 planten waren pas geoogst. De apparatuur en de restanten van de geoogste planten zijn in beslag genomen. De stroom werd illegaal afgetapt. Op 21 november werd een hennepkwekerij aangetroffen in een stal aan de Sleutelstraat in Reusel. 755 hennepplanten waren reeds geoogst en 780 hennepplanten waren rijp om geoogst te worden. Ook hier werden alle planten en de bijbehorende apparatuur in beslag genomen. De stroom werd illegaal verkregen. Op 25 november heeft de politie een hennepkwekerij met in totaal 437 planten in een woning aan de Willem van Oranjelaan in Bladel aangetroffen. Wederom werden de planten en de apparatuur in beslag genomen. De politie stelt een onderzoek in naar de eigenaren van de kwekerijen.

Mierlo: Bestelbus gestolen tijdens laden en lossen Op de Burgemeester Verheugtstraat is dinsdag rond 14.50 uur een witte Toyota Hi-Ace met het kenteken VV-35-YY gestolen. De bedrijfsbus was niet op slot omdat het personeel deuren aan het afladen was. In een onbewaakt moment is de bus met daarin een nog onbekende hoeveelheid gereedschap weggenomen.

Reusel: Cv-ketel gestolen
Uit een stacaravan aan de Turnhoutseweg is tussen vrijdagmiddag 16.00 uur en dinsdagmiddag 14.30 uur een Cv-ketel gestolen. De dader kwam binnen door een toegangsdeur open te breken.