Ontex maakt van Ontex Health Care een afzonderlijke Unit

Bron: Euronext Brussels

Euronext Brussels

Persberichten - 27/11/2001

Ontex maakt van Ontex Health Care een afzonderlijke Business Unit en versterkt zijn management

Ontex Health Care

Vanaf 1 december 2001 wordt Ontex Health Care een afzonderlijke business unit zodat ze nog meer dan vandaag kan bijdragen tot de toekomstige groei.

Deze business unit zal alle activiteiten groeperen van de incontinentieproducten voor volwassenen en de medische producten die meestal via instellingen worden verkocht.

Verwacht wordt dat de Europese markt voor incontinentieproducten voor volwassenen in de komende jaren jaarlijks met ongeveer 10% zal groeien. Ontex is, met zijn merken Euron en ID, goed geplaatst om op deze groei in te spelen en zijn marktpositie in de verschillende landen van Europa verder te verstevigen.

Deze evolutie is een logische stap in het kader van de herstructurering van de onderneming die ervoor moet zorgen dat Ontex kan voldoen aan de ambitieuze groeidoelstellingen die het management voor de groep heeft bepaald.

Aanstelling van Filip Stevens tot Algemeen Directeur van Ontex Health Care

Filip Stevens, tot op vandaag Directeur Sales and Marketing van Ontex Group, wordt aangesteld tot Algemeen Directeur Ontex Health Care. Hij rapporteert aan Wilfried Van Assche, COO. Als Algemeen Directeur zal Filip Stevens volledig verantwoordelijk zijn voor de omzet- en winstgroei van deze business unit.

Filip Stevens is 35 jaar en werkt bij Ontex sinds 1993. Hij bekleedde al verschillende Sales & Marketing-functies binnen het bedrijf en bouwde heel wat ervaring op in de sector van de institutionele gezondheidszorg in verschillende Europese landen. Hj woont in Buggenhout, is getrouwd en heeft drie kinderen.

Ontex distributie/huismerken

Ontex is reeds de stevige nummer 1 in Europa in het segment van de huismerken, maar er blijven nog heel wat opportuniteiten om de leidinggevende positie van de onderneming verder te versterken.

Patrick Piette werd aangesteld tot Directeur Sales & Marketing, huismerken/distributie. Hij neemt daarbij de verantwoordelijkheden van Filip Stevens in de sector van de huismerken/distributie over en rapporteert eveneens aan Wilfried Van Assche. Patrick Piette, die heel wat ervaring heeft met grote distributieondernemingen, zal de consumentorganisatie van Ontex leiden zodat ze kan beantwoorden aan de ambitieuze doelstellingen die het bedrijf ook in deze sector heeft.

Patrick Piette, 40 jaar, is vandaag Account Director in de Electrolux Group. Daarvoor werkte hij voor Procter & Gamble. Onder de vele functies die hij bekleedde bij P&G was hij op een gegeven moment Sales Manager, P&G Benelux, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de verkoop bij alle Belgische en Nederlandse distributeurs. Patrick Piette woont in Aalst. Hij is getrouwd en heeft twee kinderen.

ONTEX

Ontex is een toonaangevende Europese onderneming op de Europese markt van babyluiers, incontinentieproducten voor volwassen en vrouwelijke hygiëneproducten. De onderneming is actief in drie sterk groeiende marktsegmenten: de markt voor huismerk-producten voor de belangrijkste Europese distributieketens hoofdzakelijk in West-Europa, de snel groeiende markten van Oost-Europa en Turkije, en de markt voor gezondheidszorgproducten die vooral verkocht worden aan ziekenhuizen, rusthuizen en apotheken. Ontex heeft 18 productie- en verkoopcentra, verspreid over heel Europa en Turkije.

Bron: Ontex
Provider: Euronext Brussels