Eerste MG ZS 180 in Nederland afgeleverd

Carros

Eerste MG ZS 180 in Nederland afgeleverd

(27 november 2001)

Na de introductie van het compleet nieuwe MG modelprogramma in ons land, in oktober van dit jaar, is vorige week de eerste MG ZS 180 afgeleverd aan de gelukkige eigenaar. MG Rover Nederland kon deze aflevering niet onopgemerkt voorbij laten gaan, want de nieuwe eigenaar is een verstokte Rover adept. Richard Lezer, directeur van FR Security, heeft inmiddels al ruim 300 Rovers bezeten. En dat is het juiste woord, want de heer Lezer is een groot liefhebber van Rover en bezit zelfs een klein museum met klassieke Rover-modellen.

De voorliefde voor Rover begon bij Richard Lezer al op 16-jarige leeftijd, toen hij de Rover 2000 TC van zijn vader eens grondig reviseerde. En nog voor hij meerderjarig werd, waren al enkele Rovers in zijn bezit gekomen. Richard Lezer: "Direct vanaf die eerste sleuteluurtjes aan de Rover 2000 TC, in 1966, is mijn liefde voor dit traditierijke en stijlvolle merk alleen maar gegroeid en heb ik nooit een ander merk auto gehad. En in de loop der jaren heb ik er wel 300 gekocht, zowel privé, voor mijn bedrijf FR Security als voor mijn eigen Rover-museum."

MG ZS 180
De MG is feitelijk toevallig terechtgekomen in het wagenpark van Lezer. Als opvolger van de Rover 45 2.0 V6 automaat werd gezocht naar een handgeschakelde uitvoering voor één der medewerkers. Maar daarvoor kwam Lezer terecht bij MG. Hij bestelde daarop ongezien al in mei dit jaar een MG ZS 180, in iedere kleur behalve geel, en het moest de eerste MG ZS 180 in ons land zijn. Martijn Duivenvoorden, Manager Fleetsales & Leasing van MG Rover Nederland: "Dat van die eerste MG is gelukt, en jawel ... in de kleur geel. Achteraf echter een prettige bijkomstigheid, want het gehele pand van FR Security is in een felle kleur geel uitgevoerd."

FR
FR Security is marktleider in Nederland op het gebied van beveiligingscamera's, een booming business. "Bij de uitstraling van ons bedrijf," aldus Richard Lezer, "hoort een representatieve, high-tech auto, die onze market performance symboliseert. Daarnaast hechten wij waarde aan hoogwaardig en onderscheidend transport voor onze medewerkers. In totaal zijn er nu dan ook 15 Rovers, en dus één MG, in ons wagenpark opgenomen. Dat onderscheidende karakter is ook een prettige zaak voor onze medewerkers. En het betaalt zich terug, want de kosten van ons servicerecord liggen beneden het gemiddelde, men is zuinig op de auto en er zijn zelfs twee medewerkers die gestopt zijn met roken in de auto! Dat enthousiasme doet ook mij goed."

In het felgele pand van FR is een deel van het Warehouse speciaal ingericht voor Rover. In het privémuseum staan enkele klassieke Rovers, en is er een gezellige Club-bar. Regelmatig worden er bijeenkomsten voor de Rover-club georganiseerd.

MG succesvol geïntroduceerd.
Nogmaals Duivenvoorden: "Het MG Car Centre in het importeurspand in Vianen is een succes. Wij hebben al veel bezoekers mogen ontvangen die hun interesse onder andere via onze website WWW.MG-CARS.NL hebben getoond. De sportieve MG-modellen blijken bijzonder aan te spreken. Met ingang van volgend jaar zullen alle MG Rover dealers de MG Z-serie in hun showroom hebben en dan kunnen we echt full speed ahead."

Overigens is de eerste MG ZS 180 dermate goed ontvangen bij FR, dat in Vianen een order voor nog eens drie MG's is gearriveerd.