Verkeerscontroles in Baarn, Soest en Bunschoten-Spakenburg

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 27-11-2001

Politieberichten district Eemland noord, 10.40 uur
Verkeerscontroles

BAARN - Op maandagochtend is tussen acht en twaalf uur een snelheidscontrole gehouden op de Amsterdamsestraatweg (N221) in Baarn. De toegestane snelheid ter plaatse is 80 km/u. Van de 4169 gemeten voertuigen, waren er 22 in overtreding. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 104 km/u.

SOEST Op maandagmiddag van vier tot vijf, heeft de politie een controle gehouden op de A.P. Hilhorstweg. Op deze eenrichtingsweg zijn acht automobilisten bekeurd wegens het rijden in de verkeerde richting. Ook is een bekeuring uitgeschreven voor het voorin vervoeren van een kind zonder gordel.

Alcoholcontrole

BAARN Op maandagavond is in het kader van de alcoholcampagne Doe nuchter, rij alcoholvrij, een man aangehouden die onder invloed reed.

De man reed omstreeks half negen op de Lt. Gen. Van Heutszlaan en werd gecontroleerd. Na een blaastest is deze 59-jarige man uit Soest meegenomen naar het bureau. Uit de ademanalyse bleek dat de man een alcoholpromillage van 0,95 in zijn bloed had. Daarom kreeg hij een boete van f 700 en een rijverbod van drie uur.

In totaal werden door de politie tussen kwart over zeven en half negen 67 blaastesten afgenomen. De campagne Doe nuchter, rij alcoholvrij is een nauwe samenwerking tussen de politie,
verkeersveiligheidsorganisatie 3VO, en de gemeenten De Bilt, Baarn, Bunschoten en Eemnes.

Rijden onder invloed

BUNSCHOTEN-SPAKENBURG Op maandagavond hield de politie een alcoholcontrole op de Nijkerkerweg. Hierbij is een 67-jarige man uit Bunschoten aangehouden die onder invloed reed en zonder jachtakte twee jachtgeweren vervoerde.

Een agent zag even na tienen twee mannen op de Zevenhuizerweg in een auto stappen en wegrijden richting Bunschoten. Bij controle van dit voertuig, bleek de bestuurder onder invloed van alcohol te zijn. Na de aanhouding verklaarde de bestuurder twee jachtgeweren in de auto te hebben liggen, zonder de hiervoor verplichte jachtakte bij zich te hebben. Bovendien bleek de bestuurder een alcoholpromillage van 1,4 in zijn bloed te hebben. Er is proces verbaal tegen de man opgemaakt.