CNV en SBI openen site Zeggenschapsmonitor

Datum nieuwsfeit: 27-11-2001

CNV

CNV en SBI openen site Zeggenschapsmonitor

Hierbij wilen wij u uitnodigen voor het congres 'Ondernemingsraad en strategisch beleid' op dinsdag 27 november in Hotel Conferentiecentrum Zonheuvel in Doorn. De vakcentrale CNV en het opleidingsinstituut SBI training & advies presenteren dan de Zeggenschapsmonitor. Met dit instrument kunnen OR-leden de invloed van de OR op het strategisch beleid van hun onderneming meten. Het instrument is toegankelijk via www.zeggenschapsmonitor.nl De opening van deze site vindt dan tevens plaats.

Het programma ziet er als volgt uit:

09.30 uur Ontvangst
10.00 uur Opening door dagvoorzitter Lieke van Manen, trainer/adviseur SBI
10.05 uur CNV-voorzitter Doekle Terpstra over het belang van invloed op de strategie
10.25 uur CNV-medewerker Yvonne van Brummelen over het onderzoek van CNV en SBI naar de invloed van ondernemingsraden op strategische beslissingen.
11.00 uur Pauze
11.20 uur Het officiele startsein van www.zeggenschapsmonitor.nl 11.40 uur Jos Everaers, hoofdredacteur tijdschrift Ondernemingsraad, interviewt OR-leden over hun ervaringen met het uitoefenen van invloed op het strategisch beleid van hun organisaties. 12.15 uur Lunch
13.15 uur Jan Ekke Wigboldus, directeur Medezeggenschap SBI training & advies over de vraag hoe de OR zijn invloed kan vergroten. Hij zet diverse mogelijkheden op een rij om meer greep te krijgen op het strategisch beleid.
14.00 uur Workshops. De volgende workshops worden gegeven: Reorganisatie, Meerjarenplan of businessplan, fusie en overname, en strategisch denken.
16.00 uur Afsluiting

U bent allen van harte welkom,

Vriendelijke groeten,

Ebby Pelsma, SBI training & advies: 0343-473 548 Karin Jansen, woordvoerder CNV: 030-2913 707 of 06-53 400 399.

23 nov 01 13:38