Nieuwe methoden Mercedes vergroten productiviteit

Datum nieuwsfeit: 28-11-2001
AutoRai

28-11-2001

Nieuwe methoden Mercedes vergroten kwaliteit en productiviteit

Voor de bouw van de nieuwe Mercedes-Benz SL-Klasse past DaimlerChrysler voor het eerst het innovatieve Mercedes-Benz Productie Systeem (MPS) toe in alle productiefasen.

Sleutelwoorden hierbij zijn hoge productiviteit en flexibele logistiek. DaimlerChrysler investeerde hiertoe voor circa 200 miljoen in de fabriek in Bremen. Deze is voorzien van geheel nieuwe installaties voor de vervaardiging van carrosseriedelen, ultramoderne las- en teststations en zogenoemde qualitygates, die de procesvoortgang en productkwaliteit waarborgen op het hoogste niveau.

MPS is een optimale combinatie van traditionele productie aan fabricage- en assemblagelijnen en ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen