Politieberichten district Rijn & Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 28-11-2001

Politieberichten district Rijn & Venen, 09.45 uur
Winkeldief aangehouden

WOERDEN Op dinsdag 27 november is een man op winkeldiefstal betrapt en aangehouden.

Rond één uur inde middag zag een medewerkster van een winkel Frederik Hendriklaan dat een man met twee sixpacks drank de kassa passeerde zonder deze af te rekenen. Zij waarschuwde de bedrijfsleider en die ging achter de man aan. Hij hield de man verderop op de Frederik Hendrikstraat aan. De verdachte had de twee sixpacks nog bij zich.

De verdachte, een 35-jarige man uit Woerden, werd door politiemensen naar het politiebureau overgebracht. Hij bekende de drank te hebben weggenomen. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt en hij zal zich binnenkort voor de rechter moeten verantwoorden.

Fietser botst op voetgangster

LINSCHOTEN Op dinsdag 27 november is een fietser met een voetgangster in botsing gekomen. De voetgangster raakte daarbij licht gewond.

Rond half drie in de middag fietste een 42-jarige man uit Gouda over de Haardijk. Voor hem liepen drie vrouwen over de rijbaan. Voordat hij hen wilde passeren en omdat zij wat breeduit liepen, floot de man om hen te waarschuwen. Eén van de vrouwen draaide zich om, maar kwam daarbij verder op de rijbaan. Daardoor botste de fietser op haar en beiden kwamen ten val. De vrouw (leeftijd onbekend) uit Den Haag raakte licht gewond.

De vrouw is voor onderzoek per ambulance naar het Hofpoortziekenhuis in Woerden gebracht.

Voetganger op snelweg

BREUKELEN In de nacht van dinsdag 27 op woensdag 28 november is een voetganger op de vluchtstrook van de A2 aangehouden.

Rond kwart voor één zagen politiemensen op de vluchtstrook van de A2 nabij Breukelen een voetganger op de vluchtstrook lopen. Zij spraken de man aan, maar die was daar kennelijk niet van gediend, sprong over de vangrail en wilde zo zijn weg vervolgen. De politiemensen spraken hem nog een keer aan, maar de man weigerde zich te legitimeren en liep steeds weg. Hij werd daarop ter vaststelling van zijn identiteit aangehouden, maar verzette zich daar hevig tegen. Uiteindelijk kon de man worden geboeid en werd hij overgebracht naar het politiebureau.

De man bleek 27 jaar oud te zijn en was afkomstig uit Liempde. Hij is voor de nacht ingesloten en zal in de loop van woensdag 28 november worden gehoord.

Fietser raakt zwaar gewond

WILNIS Bij een aanrijding met een auto is een fietser op dinsdag 27 november zwaar gewond geraakt.

Rond half zeven in de avond reed een 13-jarige fietser uit Wilnis over het parkeerterrein aan de Pieter Joostenlaan. Hij reed vanaf de sporthal in de richting van de voetbalvereniging. Bij het oversteken van de rijbaan verleende hij geen voorrang aan een voor hem van rechts komende 25-jarige automobilist uit Wilnis. De fietser werd door de auto geschept en belandde via de voorruit van de auto weer op straat.

De jongen is met hoofdletsel en meerdere botbreuken per ambulance naar het AMC in Amsterdam gebracht en daar opgenomen.