Juridische stappen Dutchtone tegen website dutchtone.sucks

Datum nieuwsfeit: 28-11-2001
Bron: Consumentenbond
Consumentenbond

Dutchtone.sucks voorbeeld van falende markt
28 november 2001

Dutchtone gaat juridische stappen ondernemen tegen de website dutchtone.sucks.nl. De Consumentenbond vindt deze reactie van Dutchtone een navrant voorbeeld van de gebrekkige communicatie tussen klant en bedrijf.

De website protesteert tegen de beperking van de dienstverlening aan Dutchtone-klanten. Het telecombedrijf heeft de woede van veel abonnees gewekt door het sms-verkeer te beperken. De klachten over de kwaliteit van de dienstverlening en de kwaliteit van de informatie worden door Dutchtone op geen enkele manier gehonoreerd of serieus genomen. De betreffende site probeert het probleem aan te kaarten en wil een oplossing. Het feit dat zulke sites nodig zijn is volgens de Bond een teken dat er iets goed mis is met de werking van de markt, de informatie aan de consument en het toezicht daarop, georganiseerd door de overheid.

De enige reactie die Dutchtone geeft is het juridisch aanpakken van de site wegens inbreuk op merkenrechten. De Consumentenbond vindt deze aanpak niet resultaatgericht. Dutchtone zou zijn energie beter kunnen steken in de verbetering van de dienst, de dienstverlening en de communicatie met klanten.

Met de campagne 'Maak kiezen mogelijk!' wil de Consumentenbond dit soort misstanden in de markt onder de aandacht brengen van de overheid. Die moet ervoor zorgen dat consumenten niet op zo'n manier door bedrijven in de kou gezet kunnen worden.