Consumentenbond tikt Tele2 op de vingers

Consumentenbond

Consumentenbond tikt Tele2 op de vingers
28 november 2001

De Consumentenbond vraagt Tele2 nogmaals de tekst op hun site aan te passen, zodat deze de juiste informatie over tarieven bevat. Ook wil de Bond dat Tele2 zijn klanten schriftelijk op de hoogte stelt van de juiste tarieven. Daarnaast moeten facturen aan klanten eerder verzonden worden.

Tele2 geeft consumenten de mogelijkheid te bellen via goedkopere tarieven dan KPN hanteert (carrier pre select). Op de website van het telecombedrijf stonden echter onjuiste tarieven vermeld: 5,7 cent per minuut in plaats van 12 cent per minuut, exclusief BTW. De Consumentenbond kreeg hier veel klachten over.

Begin november verzocht de Consumentenbond het telecombedrijf de tekst op de site aan te passen. Dat is ook gebeurd, maar zonder dat de Bond daarvan op de hoogte is gesteld. Daarom stuurt de Bond Tele2 nu een herinnering.

Daarnaast verzoekt de Bond Tele2 facturen aan hun klanten eerder te versturen. De Consumentenbond kreeg veel klachten van consumenten die pas heel laat hun rekening kregen, in veel gevallen pas na drie tot zes maanden. Hierdoor is het voor consumenten vrijwel onmogelijk om de factuur te controleren op het juiste aantal gesprekken en de duur daarvan. Bovendien heeft de klant al die tijd tegen het tarief van 12 cent gebeld, terwijl hij in de veronderstelling was dat het tarief 5,7 cent was.

De Consumentenbond hoopt dat Tele2 snel reageert. Intussen houden we het bedrijf in de gaten.