Politiebericht Friesland: Friesland

Datum nieuwsfeit: 30-11-2001
Bron: Politie Friesland

Politiebericht Friesland: Friesland 30-11-2001
Politieberichten van 30/11 (07.00 uur t/m 07.00 uur)

Leeuwarden: bestrijding overlast Mercuriusfontein Donderdag tussen 16.00 en 22.30 uur heeft de politie in totaal 14 verdachten aangehouden in de omgeving van de Mercuriusfontein. 22 politiemensen namen deel aan deze actie, die tot doel had de overlast bij de Mercuriusfontein terug te dringen. Alle verdachten waren afkomstig uit Leeuwarden. Aangehouden werden 4 dealers, 4 kopers en 6 verdachten in het kader van de procedure versnelde afhandeling verslaafden (VAV). De dealers werden overgebracht naar het bureau en zijn ingesloten. De overige verdachten werden na verhoor weer in vrijheid gesteld. In totaal werd 5,5 gram cocaïne in beslag genomen.

Leeuwarden: doorrijden na aanrijding
Donderdag omstreeks 16.50 uur reed een 50-jarige inwoonster van Hurdegaryp met haar personenauto over de Verlengde Schrans in de richting van de Huizumerlaan. Toen zij op de kruising afsloeg, werd haar auto van achteren aangereden door een blauwe personenauto. Na de aanrijding reed de bestuurster(leeftijd tussen de 30 en 40 jaar) van die blauwe auto door zonder haar identiteit bekend te maken. De politie vraagt eventuele getuigen van deze aanrijding om zich te melden.

Leeuwarden: vernielers aangehouden
Vrijdag omstreeks 04.10 uur werden in de Nieuwesteeg twee 18-jarige inwoners van Leeuwarden aangehouden. De verdachten hadden kort daarvoor op het Hofplein de spiegels van twee aldaar geparkeerde politieauto`s vernield. Dit werd door een getuige gezien. De verdachten werden overgebracht naar het bureau. Bij één van de verdachte werd een wikkel cocaïne aangetroffen. De cocaïne werd in beslag genomen. Tegen de verdachten is proces-verbaal opgemaakt.

Leeuwarden: aanrijding met drank
Vrijdag omstreeks 05.25 uur reed de bestuurder van een personenauto op de Planetenlaan in de richting van de Wijde Greuns. Aan het eind van de weg reed de bestuurder, een 24-jarige inwoner van Wijchen, rechtdoor en vernielde een wegmarkering, waardoor zijn auto een lekke band kreeg en hij op het fietspad tot stilstand kwam. De bestuurder bleek gedronken te hebben. In eerste instantie weigerde de bestuurder zijn medewerking aan een blaastest. De bestuurder werd aangehouden en overgebracht naar het bureau. Aan het bureau blies de bestuurder 885 ug/l/ Tegen de bestuurder is proces-verbaal opgemaakt en hij kreeg een rijverbod voor 11 uren opgelegd. Tevens werd het rijbewijs van de man ingevorderd.

Sexbierum: inbraak auto`s
Afgelopen nacht werden een drietal auto`s opengebroken. De auto`s stonden geparkeerd op de Hottingabur (1) en de Kampen (2). Door vernieling van het portier of een ruit kwam men binnen. Uit de auto`s werd geluidsapparatuur weggenomen. De eigenaars van de auto`s hebben aangifte gedaan.

Bureau Communicatie: 058 - 880 8272