Politieberichten district Sittard

Datum nieuwsfeit: 30-11-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 30-11-2001 Politieberichten district Sittard (RKey; 14.30 u) Vrijdag, 30 november 2001

District Sittard

Geleen; hennepkwekerij
Bij controle afgelopen donderdagmiddag in een woning aan de Groenseykerstraat in Geleen trof de politie in een tweetal ruimten een hennepkwekerij aan met totaal zon 240 hennepplanten. Die werden samen met de aangetroffen apparatuur, 16 groeilampen, 16 transformatoren, ventilatoren en afzuiginstallaties inbeslaggenomen. De politie die aanwijzingen had dat in de woning hennep werd gekweekt, ging donderdagmiddag dan ook controleren. De politie maakt proces-verbaal op.

Stein/Schinnen/Nattenhoven; snelheidscontroles
De politie heeft afgelopen donderdagmiddag radarsnelheidscontroles gehouden op de Steinderweg in Stein, de Stationsstraat in Schinnen, de Kerkweg in Puth en op de Bergerstraat in Nattenhoven. Totaal werden
1.010 voertuigbestuurders gecontroleerd. Daarvan hebben in Stein 60 voertuigbestuurders de terplaatse geldende maximumsnelheid overtreden, in Schinnen 14, in Puth 8 en in Nattenhoven 12 voertuigbestuurders. Alle 94 voertuigbestuurders krijgen de bekeuring thuisgestuurd.

Elsloo; onder invloed
Bij controle afgelopen nacht, donderdag op vrijdagnacht op de Stationsstraat in Elsloo van een 24-jarige automobilist uit Stein bleek dat de verdachte onder invloed zijn auto bestuurde. Ademanalyse in het politiebureau wees uit dat de man ruim driemaal zoveel alcohol in zijn bloed had (ruim 1,6 promille) dan wettelijk maximaal is toegestaan (0,5). De politie vorderde het rijbewijs in van de verdachte en de politie maakt proces-verbaal tegen hem op. Ook een 40-jarige automobilist bleek eveneens vannacht op dezelfde straat in Elsloo bij controle onder invloed een auto te besturen. Ademanalyse in het politiebureau wees uit dat hij ruim 2,4 promille alcohol in zijn bloed had. Bleek ook dat de verdachte de auto bestuurde zonder een geldig rijbewijs (in verband met een ongeldigverklaring) en dat de auto waarin hij reed niet APK-gekeurd was. De politie maakt proces-verbaal tegen hem op.