PvdA wil kwaliteit in plaats van kwantiteit

Partij van de Arbeid

Den Haag, 30 november 2001

PvdA wil kwaliteit in plaats van kwantiteit

De landbouw zit in een transitieperiode. Enerzijds is het een economische sector waarbinnen maatschappelijke randvoorwaarden gelden. Anderzijds is het een sector die meerdere doelen dient, ofwel de multifunctionele landbouw. De economisch sector zal zich voornamelijk richten op de voedselproductie, de meer multifunctionele landbouw krijgt te maken met de inrichting en het beheer van het landelijk gebied. Kwaliteit in plaats van kwantiteit moet de leidraad zijn bij de nieuwe processen. Dit betekent randvoorwaarden op het terrein van milieu, dierwelzijn en landschap.
...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen