Politieberichten districten Stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 1-12-2001

Politieberichten districten Stad Utrecht, 11.00 uur
Verdachte bedrijfsinbraak aangehouden

UTRECHT Op een terrein van een bedrijf aan de Protonweg heeft de politie samen met diensthond Hennie een 51-jarige man uit Utrecht als verdachte aangehouden voor het plegen van een inbraak.

De verdachte was gezien door personeel van het bedrijf en vervolgens te voet ter terrein op gevlucht. Daarop werd de politie ingeschakeld. Vanwege de grote omvang van het bedrijfsterrein werd de hulp van extra politiemensen en de diensthond ingeschakeld. Op aanwijzing van de hond werd de verdachte verstopt in de bosjes aan de waterkant van de haven door de agenten aangetroffen.

De verdachte is overgebracht naar het bureau voor nader verhoor.

Rijden onder invloed

UTRECHT In de nacht van vrijdag 30 november op zaterdag 1 december werden twee personen aangehouden op verdenking van het rijden onder invloed.
Een 39-jarige man uit Bilthoven werd aangehouden op verdenking van het rijden onder invloed. De man was met zijn auto op een vangrail gereden op de Rijksweg A28. De man slaagde niet in een blaastest op het bureau te volbrengen en weigerde een bloedtest. Daarop is het rijbewijs van de man ingevorderd en heeft hij een dagvaarding ontvangen om zich voor de rechter te verantwoorden.

Op de Adelaarstraat werd een 39-jarige man uit Utrecht aangehouden. De man viel op toen surveillerende agenten hem zonder verlichting in zijn auto zagen rijden. Daarop werd hij aangehouden en gecontroleerd. Na een ademanalyse bleek de man met 2,3 promille alcohol in zijn bloed te hebben gereden. Het rijbewijs van de man zal worden ingevorderd.

Diefstal uit auto

UTRECHT Op de Twijnstraat is een 28-jarige man uit Utrecht het slachtoffer geworden van een brutale diefstal. De man had net daarvoor zijn koffers en tassen op de achterbank van de auto geplaatst, was zelf in het voertuig gaan zitten en had deze afgesloten. Op dat moment werd de achterruit ingeslagen. Een jongen griste de goederen van de achterbank en ging er op een scooter vandoor in de richting van de Oudegracht. De man liep bij de diefstal geen lichamelijk letsel op.

Verdachte inbraak in auto aangehouden

UTRECHT Op de Koningsbergerstraat heeft de politie op vrijdagmiddag een 17-jarige jongen uit Utrecht aangehouden op verdenking van het plegen van een auto-inbraak.

Surveillerende agenten zagen de jongen een ruit van een auto inslaan, goederen uit de auto trekken en er op een fiets vandoor ging. Daarop zetten de agenten te voet de achtervolging in en wisten de jongen in het Molenpark aan te houden. Daarvoor moest een agent nog een fiets vorderen van een passerende vrouw. De fiets werd na de aanhouding aan de eigenaresse geretourneerd.

De verdachte werd op het bureau gehoord waarbij de jongen een bekennende verklaring aflegde en aangaf een viertal andere auto-inbraken te hebben gepleegd. De ouders van de jongen zijn in kennis gesteld. De verdachte is ingesloten op het bureau.

Psychotische man aangehouden
UTRECHT Op vrijdagmiddag kreeg de politie rond twee uur de melding dat bij een winkel aan de Berberdreef een man met een mes dreigend rondliep. Op verzoek van de meldkamer ging de politie naar de plek toe met kogelwerende vesten.

Op grond van het signalement kon de man op de Zambesidreef worden aangehouden. Hij liep met een mesje en een stuk ijzerdraad in zijn hand. De verdachte een 24-jarige Utrechter werd geboeid overgebracht naar het bureau. De man werd ingesloten op het bureau en is na een bezoek van de crisisdienst van het Riagg als ernstig psychotisch beoordeeld. De man zal worden opgenomen voor behandeling.

Aanhouding voor openbare dronkenschap
UTRECHT De politie heeft tot twee maal toe een 52-jarige man uit Utrecht aangehouden voor openbare dronkenschap. Op de Prins Bernharddreef werd de man op vrijdagmiddag rond vijf uur aangehouden wegens openbare dronkenschap. De man zou op de rijbaan lopen en voorbijgangers lastig vallen. Op de Prins Bernharddreef werd de man in een abri aangetroffen. De man gedroeg zich agressief en was flink onder invloed. Daarop werd hij aangehouden en overgebracht naar het bureau en gedurende enkele uren ingesloten ter ontnuchtering. Na verhoor werd de man met een bekeuring heengezonden.

Enkele uren later rond één uur in de nacht - ontving de politie de melding dat de man vernielingen had gepleegd aan een taxi op het Jaarbeursplein. Hij was inmiddels tegen de grond gewerkt door enkele taxichauffeurs. De man is wederom aangehouden voor openbare dronkenschap en ingesloten in het bureau.