Politieberichten district Rijn & Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 2-12-2001

Politieberichten district Rijn & Venen, 12.15 uur
Alcoholcontrole

WILNIS De politie heeft op zaterdagavond een alcoholcontrole gehouden op de Provinciale Weg (N212). In totaal moesten 121 bestuurders de blaastest ondergaan. Een 35-jarige bestuurder uit Wilnis bleek te rijden onder invloed van alcohol.

Na een ademanalyse werd duidelijk dat hij met 1,1 promille alcohol in zijn lichaam had gereden. De man zal een dagvaarding ontvangen.

Frontale botsing

DE HOEF Op zaterdagochtend heeft een frontale botsing plaatsgevonden tussen twee personenwagens op de Oude Spoorbaan. Een 67-jarige bestuurder uit Mijdrecht verleende ter hoogte van een slingerbocht (chicane genoemd) geen ongehinderde doorgang aan een 32-jarige bestuurder uit Mijdrecht.

Bij de aanrijding liep een 65-jarige vrouw uit Mijdrecht inzittende bij de 67-jarige bestuurder letsel op aan haar duim. Zij is per ambulance naar het Hofpoort ziekenhuis overgebracht. De 67-jarige man kreeg van het ambulancepersoneel wat zuurstof toegediend, maar hoefde niet vervoerd te worden naar het ziekenhuis. Beide auto`s raakten door de botsing zwaar beschadigd.

Vandalen aangehouden

MONTFOORT Een alert eigenaar van een bedrijf aan het IJsselveld hoorde omstreeks half twee in de nacht van zaterdag op zondag dat er vernielingen werden gepleegd bij het pand. Op de plek aangekomen zag hij dat een reclamebord was stukgeslagen en liepen net vier jongens in de leeftijd van 14 en 15 jaar weg. Hij hield de jongeren staande en belde de politie.

Een 14-jarige en een 15-jarige jongen uit Linschoten bekenden de vernielingen. Hun ouders werden in kennis gesteld en in overleg met hen is besloten de jongens een HALT straf te geven.