Politieberichten Eindhoven

Politiebericht Eindhoven 2-12-2001
Persbericht 2 december 2001

Eindhoven: Jongen spuit met pepperspray
Zondagmorgen om 1.50 uur is in een café op het Stratumseind een 17-jarige jongen uit Eindhoven aangehouden. Hij had tijdens een ruzie met pepperspray gespoten. Op het politiebureau is tegen de jongen proces-verbaal opgemaakt en de pepperspray is in beslaggenomen.

Eindhoven: Gevaarlijk verkeersgedrag
Een 20-jarige inwoner van Eindhoven is zondagmorgen rond 1.00 uur zijn rijbewijs kwijt geraakt aan de politie vanwege gevaarlijk verkeersgedrag. Agenten zagen twee autos met hoge snelheid op de Antoon Coolenlaan rijden. Tijdens de achtervolging van en van de autos reed de 20-jarige bestuurder op verschillende kruisingen vijf maal met volle snelheid door rood. De politieauto mat toen snelheden boven de 120 km/u. Op de Insulindelaan kon de auto aan de kant gezet worden. Tegen de bestuurder is proces-verbaal opgemaakt en zijn rijbewijs moest hij op het politiebureau achterlaten.

Eindhoven: Dronken vrouw beschadigt vijf autos
Een 60-jarige Eindhovense heeft zaterdagavond rond 18.00 uur in de Dammerstraat vijf geparkeerde autos beschadigd toen ze met haar auto weg wilde rijden. De vrouw botste met zowel de voorkant als de achterkant van haar auto tegen andere geparkeerde autos. De vrouw had gedronken en op het politiebureau blies zij tijdens de ademtest 1,35 promille. Haar rijbewijs is direct ingenomen en tegen haar wordt proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Inbraak woningen
Zaterdag overdag is ingebroken in een woning aan de Parnassiasingel. Een raam aan de achterkant van de woning werd opengebroken. De dieven maakten twee horloges en enkele sieraden buit. Zaterdag tussen 15.00 en 19.00 uur is ingebroken in een woning aan de Waterleliesingel. De tuindeuren werden opengebroken. De bewoners missen een videocamera en een portemonnee met geld en pasjes.

Helmond: Bedreiging
Zaterdagavond rond 21.30 heeft een 57-jarige Helmonder een portier van het Elkerliek ziekenhuis bedreigd. De 57-jarige, die een verbod heeft om in het ziekenhuis te komen, kwam dronken de EHBO binnen en veinsde dat hij letsel had vanwege een valpartij. Een eerste onderzoek wees direct uit dat de man geen letsel had. Hij weigerde vervolgens de behandelkamer te verlaten. Toen de portier de man met zachte drang naar buiten wilde werken viel hij de portier aan. Hij pakte hem bij zijn keel en bedreigde hem met de dood. De Helmonder is door de politie aangehouden en in verzekering gesteld.

Deurne: Brand
Zaterdagavond rond 19.00 uur brak brand uit bij een automaterialenzaak aan de Leembaan in Deurne. In het magazijn, waar onder meer autobanden lagen opgeslagen, ontstond de brand. De brand veroorzaakte een flinke rookontwikkeling. De oorzaak van de brand is nog niet bekend. De 32-jarige eigenaar kreeg ademhalingsproblemen en is naar het ziekenhuis gebracht. De brandweer heeft de zaak geblust. Het bedrijf liep flinke roetschade op.

Helmond: Agressieve druggebruikers
Zondagmorgen om 1.15 uur is een 71-jarige Helmonder ernstig gewond geraakt nadat hij door agressieve druggebruikers met een barkruk op zijn rug was geslagen. Twee nog onbekende mannen zaten in een café aan de Heistraat en gebruikten daar drugs. De eigenaar gaf hen te verstaan dat dit in zijn café niet was toegestaan. De twee mannen werden kwaad en toen ze hoorden dat ze naar buiten moesten begonnen ze met tafels en stoelen te slaan. Het 71-jarige slachtoffer kreeg daarbij een klap met een kruk op zijn rug. De 48-jarige eigenaar liep klappen op en werd in zijn gezicht geschopt. Het 71-jarige slachtoffer werd later per ambulance naar het Elkerliek ziekenhuis gebracht. In het ziekenhuis constateerde men twee ribfracturen.

Asten: Inbraak horecazaak
Zondagmorgen tussen 4.00 en 5.00 uur is ingebroken in een horecazaak aan de Nobisweg in Asten. Een ruit van een nooddeur werd vernield om binnen te komen. Binnen probeerde de dader een kluisje te openen dat niet lukte. De dader is zonder buit vertrokken.

Best: Inbraak in woning
In de nacht van zaterdag op zondag is ingebroken in een woning aan de Paulus Potterstraat. Het slot van de achterdeur werd geforceerd. Op hun zoektocht door de woning vernielden de daders kasten en laden. Er is nog niet bekend wat zij als buit hebben meegenomen.

Veldhoven: Onder invloed
Zondagmorgen rond 3.00 uur is op Sondervick een 42-jarige automobilist uit Veldhoven bekeurd vanwege het rijden onder invloed. De man blies op het politiebureau 1,1 promille. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Waalre: Inbraak in woning
Zaterdag in de vroege avond is ingebroken in een flat aan de Irenelaan. De inbreker klom naar de 3e etage en brak bij de woning een balkondeur open. De dader maakte enkele honderden guldens en enkele sieraden buit.

Valkenswaard: Onder invloed
Een 43-jarige vrouw uit Valkenswaard heeft zaterdagavond rond 22.00 uur haar rijbewijs bij de politie moeten inleveren. Ze reed met haar auto onder invloed van alcohol op de Eindhovenseweg. Op het politiebureau bleek het alcoholpromillage 1,85 te zijn. De vrouw krijgt bovendien een proces-verbaal.

Gemert: Onder invloed
Een 21-jarige vrouw uit Gemert veroorzaakte zaterdagavond rond 20.30 uur op de Deel in Gemert een aanrijding. De vrouw stond met haar auto stil en toen een andere auto haar wilde passeren reed de vrouw plotseling weg. Ze had alcohol gedronken. Op het politiebureau blies ze ruim 1,05 promille. Tegen haar wordt proces-verbaal opgemaakt.

Gemert: Man dreigt met mes
Zaterdagavond rond 22.30 uur is in een cafetaria in de Kapelaanstraat een 22-jarige man uit Gemert aangehouden. De man gedroeg zich in de zaak vervelend naar andere klanten. Toen hem te verstaan werd gegeven dat zijn bezoek niet langer gewenst was bedreigde hij een man met een mes. Hij werd aangehouden en aan de politie overgedragen. Het mes werd inbeslaggenomen en hij werd ingesloten.

Heeze: Inbraak café
In de nacht van zaterdag op zondag is ingebroken in een café aan de Jan Deckersstraat in Heeze. Een slot van de achterdeur werd kapotgebroken en de inbreker ging aan de haal met een camcorder, een laptop, een fototoestel en een onbekend geldbedrag uit de kassa.

Heeze: Onder invloed
Zondagmiddag rond 12.30 uur is op het St Jorispad een 60-jarige Eindhovenaar betrapt op het rijden onder invloed. De man blies ruim 0,60 en hij kreeg en boete van f. 410,- opgelegd.

Gemert: verkeersongeval
Zaterdagavond rond 22.55 uur raakten drie mensen gewond bij een verkeersongeval op de kruising Handelseweg en Peeldijk in Gemert. Een 19-jarige automobiliste uit Uden reed op de Handelseweg en sloeg links af. Zij verleende geen vrije doorgang aan een auto die rechtdoor ging. Die auto werd bestuurd door een 29-jarige vrouw uit Odiliapeel. Bij haar in de auto zaten een 29-jarige vrouw en een 36-jarige man beiden uit Odiliapeel. De twee inzittenden moesten door de brandweer uit het wrak worden bevrijd. Zij zijn naar het ziekenhuis in Veghel gebracht. De 19-jarige Udense werd eveneens naar het ziekenhuis in Veghel gebracht en twee passagiers van haar, een 19-jarige vrouw en een 21-jarige man beiden uit Uden zijn ter plaatse door ambulancepersoneel geholpen. Het verkeer ter plaatse werd tijdelijk omgeleid. De drie gewonden konden na hun behandeling in het ziekenhuis naar huis.

Aarle Rixtel: Aanrijding
Zaterdagavond zijn een 18-jarige jongen uit Roermond en een 19-jarige vrouw uit Horn gewond geraakt bij een aanrijding op de Kanaaldijk. Een 19-jarige man uit Roermond, die in de auto zat liep geen letsel op. De vrouw bestuurde de auto. Volgens een van de inzittenden werd hun auto in een lange bocht geraakt door een andere auto die hen inhaalde. Die auto reed na de aanrijding door. De twee gewonden zijn naar het Elkerliek ziekenhuis gebracht. De vrouw kon na behandeling naar huis en man is opgenomen met buikletsel.

Maarheeze: Inbraak in bedrijf
Zaterdagavond rond 19.45 uur is ingebroken in een bedrijf aan de Smits van Oyenlaan in Maarheeze. De eigenaar, die bij zijn zaak woont, hoorde glasgerinkel. Toen hij polshoogte nam zag hij een man bij zijn zaak wegrennen. Het slot van de voordeur was opengebroken. Vermoedelijk is tijdens het breken van het slot een ruit gesprongen. De dief maakte een tas buit waarin paspoorten, autopapieren, geld en een gsm zaten.

Geldrop: Agressief verkeersgedrag
Zaterdagmiddag rond 16.30 uur heeft een nog onbekende automobilist in de Tricotstraat in Geldrop opzettelijk een aanrijding veroorzaakt. Een 23-jarige Geldroppenaar reed met zijn auto in de Tricotstraat. Omdat aan zijn zijde verschillende auto geparkeerd stonden kon hij niet uitwijken voor een tegenligger. Die tegenligger reed ondanks de ruimte die er aan zijn kant was gewoon door. Eenmaal voor de auto van het slachtoffer reed hij opzettelijk tegen diens auto. De bestuurder stapte uit en sloeg het slachtoffer ook nog meerdere malen tegen zijn hoofd. Het slachtoffer liep hierdoor kneuzingen aan zijn gezicht op. De politie stelt een onderzoek in naar de dader.

Bladel: Kettingbotsing
Zaterdagavond rond 23.20 uur zijn op de Provincialeweg 316 onder de gemeente Bladel bij een kettingbotsing zes auto s op elkaar gereden. Een 56-jarige taxichauffeur moest met zijn busje vanwege een verkeerssituatie remmen. Een 22-jarige man uit Hapert reed vervolgens bij de taxibus achterop gevolgd door vier andere autos die bij elkaar achterop reden. Een 20-jarige man uit Hapert die in de tweede auto zat is met beenletsel naar het St Anna ziekenhuis gebracht. Een 21-jarige man uit Hapert die ook in de tweede auto zat is met nekletsel naar het St Joseph ziekenhuis gebracht. Hij mocht daar na behandeling weer naar huis.

Valkenswaard: Dronken automobilist
Zondagmorgen rond 11.00 uur is op de Eindhovenseweg in Valkenswaard een 36-jarige automobilist uit Beringen (B) aangehouden. De man reed slingerend met zijn auto en bleek na controle gedronken te hebben. Hij blies op het politiebureau 1,55 promille. Zijn rijbewijs is ingevorderd en tegen hem wordt proces-verbaal gemaakt.