Han Elbers per maart de nieuwe directeur van VSNU

VSNU

3 december 2001

Nieuwe directeur VSNU

Per 1 maart 2002 zal de heer ir. H.W.J. (Han) Elbers als directeur van de Vereniging van Universiteiten, VSNU, in dienst treden. Hij volgt hiermee mevrouw Brans op, die eerder dit jaar benoemd werd tot griffier van de provincie Limburg. De heer Elbers (1962) is momenteel lid van het managementteam van het Centrum voor kennis en communicatie van de Belastingdienst. In deze functie en in voorgaande werkkringen binnen het Ministerie van Financiën heeft de heer Elbers veel kennis en ervaring opgedaan op terreinen als strategieontwikkeling, innovatie, communicatie en bedrijfsvoering.

De kwaliteiten en de ervaring van de heer Elbers zullen naar stellige verwachting uitstekend passen bij de in gang gezette, op de toekomst gerichte, ontwikkeling van de VSNU. De eerder bij publiek en politiek verloren gegane aandacht voor het wetenschappelijk onderwijs en onderzoek komt langzaam terug en deze ontwikkeling zal door de VSNU verder gestimuleerd worden. De snelle veranderingen in het hoger onderwijs vragen alerte en pro-actieve ondersteuning van beleidsvorming door het verenigingsbureau. De functies werkgeversvereniging en kwaliteitszorg zullen op het huidige kwaliteitsniveau ook binnen de veranderende omgeving ingezet blijven worden.
De heer Elbers zal als spil tussen de vereniging, haar leden en het bureau een stimulerende en initiërende rol gaan vervullen. Hij zal daarbij nauw samenwerken met de voorzitter van de VSNU, mr. E.M. dHondt.

Noot voor redacties