Gasverbruikers en gashandelaren klagen DTe bij rechter aan

Datum nieuwsfeit: 03-12-2001
Bron: Productschap Tuinbouw
Productschap Tuinbouw

Toezichthouder gedaagd voor falend handhavingsbeleid Gasverbruikers en gashandelaren klagen DTe bij rechter aan

Gasverbruikers en gashandelaren eisen van de rechter in Den Haag (president van het College van Beroep voor het bedrijfsleven) dat de Dienst Toezicht energie (DTe) Gasunie dwingt de wet onverkort uit te voeren. De organisaties FME-CWM, Productschap Tuinbouw, LTO-Nederland, VEMW, VNCI en VOEG hebben eerder bij de DTe onverrichter zake aangeklopt om Gasunie te dwingen de wettelijke voorschriften, de zogeheten Gasrichtlijnen, integraal te implementeren. Daardoor zou Gasunie transporttarieven en voorwaarden moeten hanteren die in overeenstemming zijn met de wettelijke voorschriften.

Gasunie heeft, als het ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen