Gewonde bij ongeval in Delfzijl

Dinsdag 4 december 2001

Dagelijkse berichten

Musselkanaal: schuur in brand
Een vrijstaande schuur bij een woning aan de Anemoonstraat in Musselkanaal raakte maandagavond door nog onbekende oorzaak in brand. De brandweer bluste de houten schuur maar kon het gebouwtje niet meer redden. De schuur brandde geheel af. Er wordt een onderzoek ingesteld naar de oorzaak van de brand. Brandstichting wordt niet uitgesloten.

Delfzijl: gewonde bij ongeval
Bij een verkeersongeval op de Hogelandsterweg in Delfzijl is maandagavond een 31-jarige bromfietsster uit Delfzijl gewond geraakt. De vrouw werd op de kruising met de Borgshof aangereden door een linksafslaande automobilist uit het Duitse Bremerhaven. De vrouw kwam te vallen en is met beenletsel naar een ziekenhuis gebracht.

Appingedam: winkeldieven aangehouden
De politie heeft maandagmiddag in een doe-hetzelf-winkel aan de Farmsumerweg in Appingedam een 19-jarige man uit Assen aangehouden. De man was door winkelpersoneel betrapt bij het wegnemen van telefoonmontagemateriaal ter waarde van ruim 200 gulden. In de auto van de man werden meerdere gestolen winkelgoederen aangetroffen waaronder strijkijzers, bestek en een mobiele telefoon. Politieonderzoek wees uit dat de verdachte in gezelschap van twee andere mannen was geweest die echter kans hadden gezien te ontkomen. Naar aanleiding van getuigenverklaringen en verder onderzoek kon later op de avond een tweede verdachte, een 26-jarige man uit Ten Boer, in zijn woning worden aangehouden. Beiden verdachten zijn ingesloten voor nader onderzoek en verhoor. Naar de derde verdachte wordt een onderzoek ingesteld.

Winschoten: brommobiel in brand
Door brandstichting met vermoedelijk een brandbare vloeistof ontstond maandagmorgen brand in de brommobiel van een 45-jarige vrouw uit Winschoten. De brommobiel stond geparkeerd voor de woning van de vrouw aan de Esdoornlaan in Winschoten. Onbekenden gooiden de vloeistof naar binnen nadat schade aan een portier was toegebracht. De brand is vermoedelijk door zuurstofgebrek niet tot volledig ontwikkeling gekomen en vanzelf uit gegaan. Het smeulende vuur veroorzaakte wel aanzienlijke schade aan het interieur van het voertuigje. De politie stelt een onderzoek in.

Mensingeweer: inbraak
In de woning van een boerderij aan Klein Maarslag in Mensingeweer is maandagavond ingebroken. Bij afwezigheid van de bewoners zagen dieven, vermoedelijk via aan schuur, kans de woning binnen te komen en computer- en faxapparatuur te stelen. De politie onderzoekt de inbraak.

Leek: dronken automobilist veroorzaakt schade
Een 28-jarige automobilist uit Kommerzijl botste maandagmiddag met zijn bestelauto voor de rotonde van de Midwolderweg in Leek tegen een voor hem rijdende auto, bestuurd door een 26-jarige man uit Emmen. Door de aanrijding botste de Emmenaar met zijn wagen tegen een voor hem stilstaande auto van een man uit Lettelbert. De auto van de Emmenaar raakte aan de voor- en achterzijde zo zwaar beschadigd dat de auto als totall loss moet worden beschouwd. De auto van de man uit Lettelbert kon op eigen kracht verder. Bij het politieonderzoek bleek de bestuurder van de bestelauto, die de aanrijding veroorzaakte onder invloed te verkeren. De man werd meegenomen naar het bureau waar bij de ademanalyse 1.6 promille alcohol werd gemeten. De man is na verhoor met een dagvaarding heengezonden. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Een bergingsbedrijf heeft de bestelauto alsmede de zwaar beschadigde andere auto afgevoerd.

Groningen: onderzoek naar ontucht bij kinderdagverblijf Een ouder van een 3-jarig kind uit Groningen heeft maandag aangifte van ontucht bij haar kind gedaan bij de politie. Het kind bezoekt een kinderdagverblijf aan de Lindenhof in Groningen. Naar aanleiding van de aangifte en het ingestelde politieonderzoek is een 32-jarige medewerker van het kinderdagverblijf door zijn werkgever geschorst. De betrokken medewerker is sinds april 2001 werkzaam in de crèche. De ouders van de kinderen die het kinderdagverblijf bezoeken zijn met een brief op de hoogte gesteld over het onderzoek. Zij zijn uitgenodigd voor een informatiebijeenkomst. Ook het bestuur, directie en personeel zijn op de hoogte gebracht. De betrokken hulpverleningsinstanties, politie en openbaar ministerie hebben het zogeheten zedenprotocol in werking gezet. Dit protocol is bedoeld om maatschappelijke onrust zoveel mogelijk te beperken en de direct betrokkenen zo goed mogelijk te informeren.

Groningen: belediging agenten
Op de Atjehstraat heeft de politie maandagochtend een 26-jarige stadjer aangehouden. De man kreeg met zijn verkeerd geparkeerde auto een bekeuring. Tijdens de daarop ontstane woordenwisseling begon de man de agenten uit te schelden. Toen hij daarmee niet wilde ophouden werd de verdachte meegenomen naar het bureau. Daar kreeg de man na verhoor ook nog een proces verbaal voor belediging en werd hij overgedragen aan de Koninklijke Marechaussee.

Groningen: alcohol
Op het Zuiderpark werd afgelopen nacht een 20-jarige Groninger aangehouden. De man reed in zijn auto terwijl hij te veel alcohol had gedronken. Bij een blaastest werd een promillage van 1.2 vastgesteld. De auto moest worden achtergelaten en de bestuurder ging met een proces verbaal en rijverbod het politiebureau weer uit.

Groningen: baldadige jeugd
Op het Hanzeplein heeft de politie afgelopen nacht twee stadjers opgepakt. De beide heren stonden op straat te schreeuwen, rolden door een berg zand, trapten tegen het straatmeubilair aan en namen een fiets weg. Aan het bureau bleek dat beiden behoorlijk hadden gedronken. Ze zijn na verhoor de straat weer opgestuurd.

Groningen: aanrijding met alcohol
Op de Van Slingelandstraat werd een 47-jarige vrouw uit Groningen aangehouden. De vrouw had met haar auto een aanrijding veroorzaakt en was na de aanrijding weer naar huis gelopen. Toen agenten bij haar woning kwamen bleek zij zwaar onder invloed te zijn. Aan het bureau werd een bloedproef afgenomen, omdat ze niet in staat was een blaastest af te leggen. Zij krijgt een proces verbaal en haar rijbewijs werd ingenomen.

Haren: kettingbotsing met letsel
Maandagmiddag ontstond op de Dr.Ebelsweg een kop/staart botsing waarbij een viertal autos waren betrokken. Een 57-jarige automobilist bemerkte te laat dat voor hem rijdende autos voor de brug tot stilstand waren gekomen. Hij botste tegen de laatste auto met als gevolg dat vier autos schade op liepen. Een 52-jarige taxichauffeur moest met nekletsel naar een ziekenhuis. Ook een 73-jarige inzittende van een van de andere autos liep rugletsel op. Zij werd eveneens naar een ziekenhuis gebracht. Twee autos werden weggesleept.

Groningen: bromfiets dief ingesloten
Maandagavond heeft de politie een 14-jarige jongen uit Groningen op de Zilverlaan aangehouden. Op grond van klachten uit de buurt dat enkele jongeren met bromfietsen door de wijk scheurden gingen agenten daar kijken. Zij troffen de jongen aan met een Spartamet waarvan het slot was open geslepen. De jongen verklaarde de Spartamet op straat voor vijfentwintig gulden gekocht te hebben. In de tuin van de woning van de jongen werd nog twee vermoedelijk gestolen bromfietsen en een gestolen fiets gevonden. De jongen is voor onderzoek ingesloten. De voertuigen zijn meegenomen naar het politiebureau.

Groningen: echtelijke twist
Op het Zuiderdiep ontstond maandagavond een ruzie tussen een 47-jarige Groninger en zijn 48-jarige echtgenote. Toen agenten de echtelieden wilden scheiden ging de man ook tegen de agenten door het lint. Hij verzette zich heftig maar werd toch meegenomen naar het bureau. Na te zijn gehoord en tot rust te zijn gekomen werd de man weer huiswaarts gestuurd.

Groningen: inbreker gepakt
Na een melding van een inbraak bij een kegelcentrum werd een 38-jarige man uit Loppersum door de politie opgepakt. De man had een deur van het centrum kunnen openbreken en was naar binnen gegaan. Agenten troffen hem in het gebouw aan, waar hij een decoratiescherm had vernield. Hij bleek onder invloed van alcohol te zijn. De man bleek geen goederen te hebben weggenomen. Hij werd ter ontnuchtering ingesloten.

Groningen: bouwkeet uitgebrand
Op de Oliemuldersweg brandde afgelopen nacht een bouwkeet uit. De brandweer moest de keet, die vermoedelijk door onverlaten in brand werd gestoken, blussen. De keet mag als verloren worden beschouwd. Een getuige zag twee mannen rond de keet scharrelen. In de omgeving werden de beide mannen niet meer aangetroffen. De politie stelt nog een onderzoek in.

Inlichtingen: afdeling Communicatie, 0900 - 8844 (30 ct/min).