Verdachten bekennen vernieling ruiten gemeentehuis Doorn

Datum nieuwsfeit: 04-12-2001
Bron: Politie Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 4-12-2001

Politieberichten district Heuvelrug, 09.25 uur
Verkeerscontrole

RHENEN Op maandag 3 december werd op de Grebbeweg een grote verkeerscontrole gehouden. Er werd gecontroleerd van twee uur in de middag tot negen uur in de avond. De verkeerscontrole werd gehouden door de politie van het district Heuvelrug in samenwerking met het Regionale Scooterteam, de Regionale Verkeersdienst, de Douane, de Rijksverkeersinspectie, Dienst Motorrijtuigenbelasting en de Provincie Utrecht. Naast het doel om diverse weggebruikers te controleren was de controle van zwaar transport, waarbij ook de milieuaspecten aandacht krijgen, een belangrijke doelstelling.

De weggebruikers van de N225 en N233 werden met behulp van motorrijders van de weg geleid naar de controleplaats op een parkeerplaats aan de Grebbeweg. Aan de controle werd deelgenomen door 41 medewerkers. Alle categorieën voertuigen werden gecontroleerd van bromfiets tot zwaar transport. In totaal werden 76 bromfietsen gecontroleerd. Hierbij werden 69 processen-verbaal opgemaakt o.a. voor het overschrijden van het motorvermogen (40x), niet dragen van een helm, valse framenummers, niet tonen verzekeringsbewijs en bromfietscertificaat.

Bij de overige voertuigen werd in 52 gevallen proces-verbaal opgemaakt. Hierbij werd geverbaliseerd voor o.a. het niet tonen van het rijbewijs (22x), onjuiste of defecte verlichting, ongeldig rijbewijs, overschrijding asdruk, geen A.P.K. en diverse verkeersovertredingen op de weg.

Door de belastingdienst werd een naheffing van f 1400,- opgelegd aan een eigenaar van een personenauto die daarmee reed terwijl de auto deel uitmaakte van een bedrijfsvoorraad. Een vrachtwagenbestuurder werd geverbaliseerd voor het overtreden van de bepalingen van de rijtijdenwet.

Verdachten bekennen vernieling ruiten gemeentehuis

DOORN De wijkagenten van de gemeente Doorn hebben eind november na onderzoek proces-verbaal opgemaakt tegen vier verdachten afkomstig uit Doorn voor vernieling van twee ruiten van het gemeentehuis. Deze openlijke geweldpleging vond plaats in de nacht van zaterdag 22 op zondag 23 september 2001.

De verdachten een 23-jarige vrouw en drie mannen in de leeftijd van 23 tot 25 jaar hebben bekennende verklaringen afgelegd over de vernieling van de ruiten. Een reden voor de gepleegde vernielingen is onduidelijk, wel speelde alcohol een rol bij de geweldplegingen.

De wijkagenten hebben de processen-verbaal opgemaakt en naar de Officier van Justitie verzonden.

Bekennende verklaringen voor mishandelingen

DOORN Na onderzoek hebben de wijkagenten van de gemeente Doorn eind november drie 17-jarige jongens uit Doorn gehoord over een mishandeling van drie bewoners uit Maarn op de Amersfoortseweg in de nacht van zaterdag 27 op zondag 28 oktober van dit jaar. In deze nacht werden een 22-jarige vrouw en een 23- en 29-jarige man mishandeld doordat een ruzie tussen de betrokkenen escaleerde. Het drietal uit Maarn liep hierbij lichte verwondingen op.

De drie verdachten hebben een bekennende verklaring afgelegd. Tegen de drie wordt proces-verbaal opgemaakt.