Aanrijding in Heerlen

Datum nieuwsfeit: 04-12-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 4-12-2001 Politieberichten district Heerlen (RKey; 11.40 u) Dinsdag, 4 december 2001

District Heerlen

Heerlen; aanrijding
Afgelopen maandagmorgen vond op de Groene Boord in Heerlen een aanrijding plaats. Een 52-jarige bestuurder van een bestelauto uit Kerkrade botste met zijn voertuig tegen een auto, bestuurd door een 76-jarige vrouw uit Heerlen. Die kwam met haar auto vanaf een garage plotseling achteruit de rijbaan opgereden waarbij de Kerkraadse bestelautobestuurder de auto niet meer kon ontwijken. De Heerlense autobestuurster raakte bij de aanrijding gewond en werd (met nog onbekend letsel) per ambulance overgebracht naat het Atriumziekenhuis in Heerlen. Beide voertuigen raakten bij de aanrijding flink beschadigde en werden afgesleept. De politie stelt een nader onderzoek in naar de precieze oorzaak/toedracht van de aanrijding.

Heerlen; geverbaliseerd
De politie maakt proces-verbaal op tegen een 30-jarige vrouw uit Heerlen. De politie verdenkt de Heerlense afgelopen maandagavond op de Sittarderweg in Heerlen van prostitutie, buiten de van gemeentewege daarvoor aangewezen en daarvoor bestemde gebied/plek in Heerlen. De politie zag op een gegeven moment het contact met een automobilist waarop de vrouw vervolgens in diens auto stapte waarna men wegreed. Beide verdachten, zowel de Heerlense vrouw alsook de automobilist, een 50-jarige man uit Stein werden aangehouden. De politie maakt ook proces-verbaal op tegen de als klant verdachte Steindenaar.

Heerlen; ingebroken
Afgelopen maandagmiddag is ingebroken in een woning aan de het Bospad in Heerlen. Inbrekers zijn de woning via de achterzijde binnengedrongen en hebben geluidsapparatuur en een tv-toestel gestolen. Maandagavond ontdekten bewoners van een woning aan de Zeskant in Heerlen bij thuiskomst dat was ingebroken. Inbrekers zijn door forcering van de voordeur de woning binnengedrongen en hebben een computer en een kleuren-TV gestolen. Afgelopen nacht, maandag op dinsdagnacht is omstreeks 04.00 uur ingebroken in een kinderdagverblijf aan de Douvenrader Allee. Inbrekers zijn via een raam het pand binnengedrongen en hebben, vermoedelijk (moet nog allemaal precies worden nagekeken) een videocamera en geld gestolen. Omstreeks 00.45 uur zijn inbrekers een bedrijfsterrein van een garage/autobedrijf binnengedrongen. Het is nog duidelijk of / wat er is gestolen (wordt nog nagekeken). Alle benadeelden hebben bij de politie aangifte gedaan en die stelt een onderzoek in.

Hoensbroek; inbraak
Bewoners van een woning aan de Bongaardstraat in Hoensbroek ontdekten afgelopen maandagavond bij thuiskomst dat was ingebroken. Bleek dat inbrekers maandag(na)middag via de achterzijde de woning zijn binnengedrongen en allerlei papieren, een bankpasje en geld (ongeveer tweehonderd gulden) hebben gestolen. Bij de politie is aangifte gedaan en die stelt een onderzoek in.