Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 04-12-2001
Bron: Politie Friesland

Politiebericht Friesland: Friesland 4-12-2001
Politieberichten van 4/12 (07.00 uur t/m 13.00 uur)

Harlingen: wegwerkzaamheden
Rijkswaterstaat voert op zaterdag 8 december onderhoudswerkzaamheden uit aan de Rijksweg N31. Als gevolg van deze werkzaamheden is het traject Zurich Harlingen vanaf de Kimswerderhoek tot de aansluiting Midlum van 09.00 tot circa 15.00 uur afgesloten voor alle verkeer. Het verkeer in de richting Harlingen wordt omgeleid via de Westerzeedijk. Het verkeer in de richting Afsluitdijk wordt omgeleid via Harlingen naar Kimswerderhoek. De omleidingen worden door middel van gele omleidingsborden aangegeven. Tijden bovengenoemde periode moet het verkeer rekening houden met enige vertraging. Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de heer K. Tilma van Rijkswaterstaat 0566 625 325.

Buitenpost: flessentrekkerij
Maandag omstreeks 10.00 uur werd in het politiebureau Buitenpost, na aldaar te zijn ontboden, een 26-jarige inwoner van Zwaagwesteinde aangehouden ter zake flessentrekkerij. De verdachte had de afgelopen weken bij verschillende bedrijven goederen gekocht zonder deze te betalen. Eind oktober had hij bij een bedrijf in Burgum een computer gekocht voor f 4500.- Hij betaalde hier met een ongedekte overschrijvingskaart van de Postbank. Begin november probeerde hij hetzelfde bij een twee bedrijven in Surhuisterveen. Deze bedrijven gingen hier niet op in. Bij nog een derde bedrijf in Surhuisterveen lukte het hem wel om een videocamera te kopen. Hij betaalde ook hier met een ongedekte cheque. Omstreeks midden november kocht hij met een zielig verhaal (had geen geld en zou later betalen) twee fietsen in Zwaagwesteinde. De computer, videocamera en de fietsen werden door de verdachte weer verkocht en het geld werd opgemaakt aan levensonderhoud. Aan wie de verdachte de goederen heeft doorverkocht, is niet bekend. Na het opmaken van een proces-verbaal werd de verdachte weer in vrijheid gesteld.

Rottevalle: aanrijding met gewonde
Dinsdag omstreeks 07.25 uur reed een bestuurder van een personenauto over de Spekloane in de richting van de kruising met de Foudenswei. Op de kruising verleende de bestuurder, een 22-jarige inwoner van Boelenslaan, geen voorrang aan een vrachtwagen, die bestuurd werd door een 48-jarige inwoner van Drachten. De vrachtwagen reed over de Foudenswei in de richting van de kruising. De autobestuurder, die bekneld zat, werd door de brandweer uit de auto gehaald. Hij werd gewond overgebracht naar het ziekenhuis in Drachten, Tijdens de afhandeling van het ongeval werd de weg afgesloten en werd het verkeer omgeleid.

Irnsum: inbraak auto`s
Van maandag op dinsdag werd ingebroken in twee auto`s. De auto`s stonden op de Dekemastrjitten en de Himdyk. In beide gevallen werd het portierslot geforceerd. Uit de auto`s werd de radio/cd-speler weggenomen. De eigenaars hebben aangifte gedaan.

Broek: snelheid
Maandag omstreeks 16.25 uur werd op de Tramwei een bestuurder van een personenauto gecontroleerd. De bestuurder, een 45-jarige inwoner van Sneek, reed met een snelheid van 139 kilometer per uur, terwijl aldaar 80 was toegestaan.De bestuurder kreeg een bekeuring en zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Bureau Communicatie: 058 - 880 8272