Gamma Holding neemt Madison Filter Group over

Bron: Gamma Holding N.V.
Gamma Holding N.V.

Gamma Holding neemt Madison Filter Group over

Forse strategische uitbreiding Gamma Technologies in filteractiviteiten.

Gamma Holding NV neemt de Madison Filter Group (Haslingden, U.K.) over. Daarover is overeenstemming bereikt met Madison Filtration S.A. De acquisitie van Madison Filter past in de strategie van Gamma Holding, die gericht is op expansie en aanvulling van de sector Gamma Technologies.

Bestuursvoorzitter Van Oijen van Gamma: "Wij zijn heel gelukkig met de overname van de Madison Filter Group. We waren al langer op zoek naar een geschikte uitbreiding van onze filteractiviteiten. Met deze acquisitie versterken we ons marktleiderschap in dit segment".

Madison Filter is actief op het gebied van nat en droog filtreren met filtreerproducten bestaande uit synthetische weefsels, non wovens, metaalweefsels en keramische elementen.
De wijdvertakte toepassingsgebieden zijn de industriële procestechnieken voor de voedings- en
genotmiddelenindustrie, de chemische industrie en de pharmacie. Daarnaast zet Madison Filter haar producten af aan bedrijven die zich bezighouden met de productie van papier, hout- en mineraalvezelplaten, metallurgie, non wovens en zuivering van afvalwater en lucht.
De groep behaalt dit jaar een omzet van ca. 75 miljoen euro en heeft ongeveer 750 medewerkers in dienst.
De belangrijkste productielocaties zijn gevestigd in Engeland, de Verenigde Staten, Zweden en Australië. Madison Filter heeft, buiten voornoemde landen, eigen verkoop-, confectie- en service-organisaties,
respectievelijk steunpunten in Canada, Duitsland, Frankrijk, Finland, Zuid-Afrika, Nieuw Zeeland, Singapore en Brazilië. Op de meeste markten behoort Madison Filter tot de marktleiders.

Centraal in de strategie van Madison Filter staan onderzoeken en innovaties. Het bedrijf bezit een uitgebreid eigen laboratorium waar nieuwe toepassingen op het gebied van filters worden ontwikkeld en getest. Daardoor heeft Madison Filter een grote knowhow op het gebied van filtertechnologie opgebouwd en is het bedrijf in het bezit van vele patenten.

Gamma Holding zal de koopprijs voldoen uit beschikbare kredietfaciliteiten. Madison Filter zal m.i.v. 1 december worden opgenomen in de geconsolideerde cijfers van Gamma Holding. De transactie zal een positief effect hebben op de winst per aandeel.

Voor meer informatie:

Bron : Raad van Bestuur Gamma Holding N.V.
Datum : Helmond, 2001-12-04

Archief1998 Archief1999 Archief2000 Archief2001