Benoeming Baeten bij ASR Verzekeringsgroep

ASR Verzekeringsgroep

* Benoeming mr. J.P.M. Baeten bij ASR Verzekeringsgroep 4 December 2001

Persbericht

De Raad van Bestuur van AMEV Stad Rotterdam Verzekeringsgroep (ASR) N.V. maakt bekend, dat per 1 december 2001 de heer mr. J.P.M. Baeten (43 jaar) is benoemd tot lid van de Raad van Bestuur.

De heer Baeten begon zijn loopbaan in 1980 bij Stad Rotterdam Verzekeringen Hij bekleedde diverse commerciële en verzekeringstechnische functies en combineerde dat met zijn rechtenstudie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. In 1988 studeerde hij af. In 1991 werd hij benoemd tot statutair directeur bij N.V. Maatschappij van Assurantie Discontering en Beleening der Stad Rotterdam Anno 1720 en in 1995 volgde zijn benoeming tot statutair directeur bij Levensverzekering Maatschappij Stad Rotterdam N.V. Op 1 oktober 1999 werd hij benoemd tot voorzitter van de directie van Stad Rotterdam Verzekeringen N.V.

De Ondernemingsraad heeft over de benoeming tot lid van de Raad van Bestuur een positief advies uitgebracht. De benoeming van de heer Baeten geschiedt onder de voorwaarde, dat de Pensioen- en Verzekeringskamer (PVK) hiermee instemt. Conform de wettelijke bepalingen is deze benoeming aan de PVK gemeld en ter toetsing voorgelegd.

De ASR Verzekeringsgroep bundelt de Nederlandse verzekeringsactiviteiten van Fortis.
Stad Rotterdam Verzekeringen, Woudsend Verzekeringen, AMEV, De Amersfoortse Verzekeringen, Europeesche Verzekeringen, ASR Bank, Basic-life, AMEV Ardanta en Falcon Leven werken samen in ASR. De groep heeft een toonaangevende positie als intermediairverzekeraar in Nederland en staat op de tweede plaats naar grootte gemeten. Het premie-inkomen bedraagt ruim EURO 4,5 miljard en er werken circa 5.000 mensen bij ASR.

Voor nadere informatie kunt u zich richten tot: mr. C.J. de Swart
Raad van Bestuur ASR Verzekeringsgroep
tel. (010) 401 74 65