Nieuwe wervingscampagne jongeren van start gegaan

Vakopleiding Transport en Logistiek

4 DECEMBER 2001
Nieuwe wervingscampagne jongeren van start gegaan

Er valt meer te beleven in transport en logistiek!

Er bestaat nog steeds behoefte aan nieuwe, jonge instroom in de sector transport en logistiek. Door middel van de jaarlijkse, landelijke wervingscampagne worden de leuke en interessante mogelijkheden van het werken in de sector naar voren gebracht. Het thema van de campagne van dit jaar is dat er met een werkend- leren opleiding in transport en logistiek meer te beleven valt; verantwoordelijk werk met veel vrijheid, werken met aansprekend materieel en direct een salaris verdienen.

De wervingscampagne van de Vakopleiding is gericht op VMBO-scholieren in de leeftijd van 12 tot en met 21 jaar. Dit jaar willen we ook allochtone jongeren en meisjes aanspreken. Voor deze twee doelgroepen is speciaal campagnemateriaal ontwikkeld. Er zijn o.a. speciale radiocommercials en insteekflyers waarop een interview met een Turkse chef logistiek en een Marokkaanse vrachtwagenchauffeur staat. De Vakopleiding wil hen interesseren voor één van de zeven werkend-leren opleidingen in de bedrijfstakken goederen- en personenenvervoer, haven, Rijn- en binnenvaart en logistiek. De campagne vindt plaats gedurende het gehele schooljaar 2001-2002 en is opgedeeld in twee fasen. Alle middelen die voor de campagne worden ingezet, hebben iets te maken met het gekozen thema.

Open Dagen
Wat is voor jongeren een betere manier om kennis te maken met werkend-leren in transport en logistiek dan via de Open Dagen en het meekijken bij een transportbedrijf door middel van een Snuffelmiddag? Vanaf november 2001 tot en met juni 2002 worden er in het hele land Open Dagen georganiseerd. Begin 2002 volgt de tweede fase van de wervingscampagne. VMBO-scholieren kunnen zich via hun decaan opgeven voor een Snuffelmiddag. De groepen die meedoen maken via een speciale actie kans op een bezoek aan het Trust Trucksimulatorcentrum in Houten. Daarnaast verschijnt, in een oplage van 280.000 exemplaren, het vierde nummer van het Move Up Magazine. Hierin wordt naar voren gebracht wat er allemaal aan logistieke activiteiten komt kijken bij de opzet van de Megafestatie.

Meer informatie
Op www.moveup.nl en via 0900-1442 (10 eurocent p/m) is meer informatie verkrijgbaar over de opleidingen van de Vakopleiding en de Open Dagen. Hier kan ook het gratis Move Up Magazine worden aangevraagd.