Wasdroger vat vlam in Hintham

Politiebericht Den Bosch 5-12-2001
Politiebericht district Den Bosch

GEWONDEN BIJ ONGEVAL, `s-Hertogenbosch

Dinsdagmiddag zijn een 43-jarige fietser uit Empel en een 17-jarige bromfietser uit `s-Hertogenbosch gewond geraakt bij een ongeval. Op het fietspad langs de Maas-poortweg in `s-Hertogenbosch kwam ze frontaal met elkaar in aanrijding. De brom-fietser had de fietser te laat opgemerkt. Ze zijn met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis.

WINKELDIEVEN AANGEHOUDEN, `s-Hertogenbosch

Dinsdagavond zijn twee 13 en 20 jaar uit `s-Hertogenbosch aangehouden. De twee werden in een winkel aan de Vogelstraat betrapt toen ze batterijen wegnamen. De jongste van de twee gaf bij zijn aanhouding door de politie een valse naam op. Te-gen het tweetal is proces-verbaal opgemaakt. Na verhoor zijn ze heengezon-den.

WASDROGER IN BRAND, Hintham

Dinsdagavond roken bewoners van een woning aan de Cornelis Bosstraat in Hint-ham een brandlucht. Toen ze op onderzoek uit gingen, zagen ze vanuit de woning boven hen, vonken en rook komen. Nadat de brandweer ter plaatse was gekomen, bleek in de woning brand te zijn ontstaan in een wasdroger. De brandweer had het vuur snel geblust. De schade bleef daardoor beperkt.

INBRAAK BEDRIJF, `s-Hertogenbosch

In de nacht van dinsdag op woensdag werd de politie gewaarschuwd omdat het inbraakalarm van een bedrijf aan de Afrikalaan in `s-Hertogenbosch afging. Ter plaatse bleek te zijn ingebroken. Een ruit van het pand was vernield. Voor het pand werd een auto met draaiende motor aangetroffen. In de auto werden computers aangetroffen afkomstig uit het bedrijf. De auto bleek eerder die nacht in `s-Hertogenbosch gestolen te zijn. De inbrekers zijn met achterlating van de auto ge-vlucht.

HENNEPKWEKERIJ AANGETROFFEN, Vlijmen

Woensdagmorgen werd een bedrijfsinbraak gemeld in Vlijmen. Toen de politie ter plaatse kwam en in de omgeving van het bedrijf een onderzoek instelde, werd hun aandacht getrokken door een henneplucht vanuit een loods in de buurt. De politie-mensen die op onderzoek uitgingen troffen in een loods aan de Wolput in Vlijmen een hennepkwekerij aan. De 430 planten, 37 assimilatielampen, 5 afzuiginstallaties, 2 beregeningsinstallaties en tal andere hulpmiddelen zijn in beslag genomen. De 63-jarige eigenaar van de loods is inmiddels verhoord.

WINKELDIEVEN AANGEHOUDEN, `s-Hertogenbosch

Woensdagmiddag is bij twee verschillende winkels iemand betrapt op diefstal. Bij een winkel aan de Arena werd een 35-jarige man uit `s-Hertogenbosch aangehou-den omdat hij bier had gestolen. Bij een winkel aan de Markt werd een 15-jarige jongen betrapt toen hij een trui wegnam. Tegen beiden is proces-verbaal opge-maakt.