Evaluatie maatregelen ziekte en arbeidsongeschiktheid

Datum nieuwsfeit: 05-12-2001
Verbond van verzekeraars

Evaluatie maatregelen op gebied van ziekte en arbeidsongeschiktheid

Werkgevers zijn anders gaan denken over ziekte en arbeidsongeschiktheid. Het wordt niet langer als een abstract collectief probleem gezien, maar steeds meer als een concreet probleem voor werkgevers en werknemers. Dat concludeert onderzoeksbureau AS/tri in een samenvattende analyse van vier zorgwetten, waaronder de Wet premiedifferentiatie en marktwerking bij
arbeidsongeschiktheidsverzekeringen (Pemba) en de Wet uitbreiding loondoorbetaling bij ziekte (Wulbz).

De Wulbz, die in 1996 van kracht werd, regelt dat werkgevers gedurende het gehele eerste ziektejaar van de werknemer minimaal 70 procent van het loon moet doorbetalen. In ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen